Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 Empty Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 12:01
Dag lieve schattige harige weerwolfjes!

wie zullen wij vannacht verslinden, en wat wordt onze verdere tactiek?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 12:09
Ik ben kasteelheer, Duco is veldwachter, Nicole boerin, in Tram Anh zwerverin. We kunnen proberen, Lonneke op te eten zodat Tram Anh biechtmoeder kan worden. Het is wel enigszins riskant omdat de genezer/schout de biechtmoeder weleens zou kunnen beschermen. We kunnen ook kijken of we Lonneke overdag een keer verdacht kunnen maken of het plan uitstellen tot de tweede nacht.

Moet Duco niet betrapt worden want dan is Tram Anh ook meteen verdacht. Ik kan eventueel mijn kracht gebruiken als iemand verdacht is maar dat doe ik alleen als we dan winnen of als im het kan doen zonder zelf meteen verdacht te zijn.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 12:17
goed plan, mij lijkt het ook het beste om te wachten tot de tweede nacht met dit plan.
Maar wie eten we dan op? Standaard voor de burgemeester gaan? (die wordt misschien ook wel beschermd door schout/genezer)
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 12:19
Misschien is het voor de stemming de volgende dag handig als Thomas en ik allebei op een ander persoon gaan qua argumenten, om wat argwaan weg te nemen bij de rest van de spelers dat we eventueel samenwerken
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 12:41
Hallo lieve mensen Very Happy 

We hebben een aantal goede verschillende beroepen hier! Het lijkt me inderdaad een goed idee om de burgers te misleiden door chaos te creëren. We zijn met z'n vieren en kunnen daardoor de kansen wat verspreiden qua verdenkingen. Op verschillende mensen stemmen is dan ook heel slim. Ik denk dat het goed is om te wachten met het Lonneke plan, omdat het anders erg verdacht zou zijn. Het zou kunnen dat de ziener de veldwachter gaat bekijken de eerste nachten en is het erg opvallend als Duco een van de zwervers een beroep geeft. 

Ten tweede, wat doen we met de klaagmuur? Misschien iets voor later?
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 12:44
We moeten er ook voor zorgen dat burgers niet op de kasteelheer gaan stemmen de eerste dag!
Wellicht moeten we daar ook over na gaan denken, wie we de 1e dag verdacht gaan maken.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 12:44
We zouden ons uit kunnen geven als ziener, en iemand random verdacht maken, hopend dat de ziener niet zelf iets op de klaagmuur zet. Bijkomend voordeel is dat we daarna misschien ook de echte ziener te weten krijgen
Verteller
Verteller
Admin

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 12:46
De ziener zal pas aan het eind van de nacht informatie krijgen, dus hij kan zijn bevindingen niet deze nacht al op de klaagmuur zetten. Hou daar dus rekening mee.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 12:47
Oh, bedankt verteller voor de heads-up!
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 12:48
Hoeveel zienerberichten zullen we eruit sturen? 3 om de insinuatie te geven dat er maar drie weerwolven zijn? Ik geloof dat de ziener de eerste nacht niks op de klaagmuur mag zetten, maar ik weet het niet zeker.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 12:51
Ooh, dan moeten we even de 1e dag afwachten. Ik ben niet zo interessant voor de ziener denk ik. 
In ieder geval kunnen we afwachten met Georgette, als we ervoor zorgen dat alle beroepen naar ons gaan (biechtmoeder iig) dan boeit het niet wie de Kwakzalver wordt.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 13:50
Ik denk dat het het verstandigste is om Georgette op te eten, dan kan ik een zwerver kwakzalver maken (niet jij TA). Mócht ik dan sterven, is diegene denk ik makkelijker verdacht te maken.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 15:02
Ja, dat is waar, het boeit niet echt wie kwakzalver wordt, alleen moeten we er dan wel voor zorgen dat ik biechtmoeder wordt op termijn.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 15:02
Wat vinden jullie, Thomas en Nicole?
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 15:20
De deadline is gelukkig wel ruim Smile
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 15:23
Kunnen we niet beter Frits de zwerver opeten? Als er niemand met een beroep sterft dan is Duco minder verdacht. Dan houd ik wel een verhaaltje dat de wolven zwervers zijn die eerst hun mededingers opeten voordat ze aan de beroepen beginnen.

Bovendien vind ik Frits gevaarlijker dan Georgette want hij is echt superscherp.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 15:44
Klinkt goed, maar ik zit nog met dat wij het niet eens moeten zijn met elkaar in de dorpsdiscussie. Dan zou ik felhard voor de niet-zwervers moeten gaan, zonder mijzelf en jou verdacht te maken natuurlijk
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 16:00
Klopt, Georgette verdedigt zichzelf ook niet, dus die kunnen we een keer in het dorpforum verdacht maken Very Happy En een kwakzalver doodmaken geeft als verdenking dat de wolven een aantal goede beroepen hebben en het hen niet boeit. 

Frits klinkt wel prima. Hij is inderdaad scherp. Maar, Thomas, als jij de zwervers verdacht maakt (en Frits zal daadwerkelijk sterven vannacht), dan hebben we een Maureen, David en ik over. 
Ik kan ook wel voor de zwervers opkomen, maar is het de bedoeling dan om in het dorpsforum dan op David of Maureen te gaan? 

Of juist de schoolmeester Davy, als hij iemand het stemrecht ontneemt zonder goede argumentatie, kunnen we hem ook verdacht maken.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 16:06
Ik denk dat het in het begin nog wel handig is om de schoolmeester er in te houden, omdat hij in principe random (bij gebrek aan meer info) mensen het stemrecht ontneemt. Aangezien wij als wolven in de minderheid zijn is dat positief voor onze stemratio.

Is het misschien handig om in het dorpsforum nog een soort code af te spreken om elkaar via openbare berichten te seinen op wie we van plan zijn echt te stemmen?

Door bijvoorbeeld elke beginletter van een zin te pakken? Of in plaats van spaties letters in de achtergrondkleur te doen? (laatste is wel gevaarlijk voor mensen die wat selecteren)
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 16:21
Dat is wel een goeie, er zijn alleen wel meerdere mensen met een naam die beginnen met dezelfde letter. 
Misschien iedereen een cijfertje geven en dat dan achtergrondkleur maken? Als iemand selecteert dan boeit het niet, want het zijn maar cijfers en valt het minder op?
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 16:25
Ik weet het niet, het valt best wel op als er in berichten van sommige mensen cijfers staan...
Het hoeft maar één persoon op te vallen, en we gaan eraan. Misschien iets met een aantal spaties na het laatste leesteken?
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 16:30
En in plaats van cijfers leestekens (maar dan in achtergrondkleur)? Of zou dat ook opvallen? 
:;",.?!~`        is wel een beetje priegelig Razz
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 16:34
Ik heb nu in deze tekst7een cijfer verstopt. Hoe erg valt t op?

Edit: druk maar eens op 'quote' Sad
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 17:04
Op de mobiele versie is de achtergrondkleur anders dus dit werkt niet.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 17:13
Als we Frits doodmaken dan zou Duco kunnen zeggen dat de wolven juist al goede beroepen moeten hebben want anders zouden ze die wel aanvallen.

Natuurlijk maak ik Tram Anh dan ook verdacht maar de verdachtmaking is zo vaag dat er toch niets van komt. En we moeten elkaar wel een beetje verdachtmaken want anders storten we als een kaartenhuis in elkaar zodra de eerste gepakt wordt.

Ik vond het idee van Tram Anh om drie klaagmuurberichte  te plaatsen wel goed trouwens. De vorige keer kondigde de ziener zich ook al de eerste nacht aan. Misschien kunnen we een gedichtje doen, een algemeen zienerbericht, en een zienerbericht waarin we beweren een specifiek persoon bekeken te hebben.

Of we kunnen het nog geniepiger doen. We maken een rijmpje, en dan de volgende nacht twee rijmpjes en "die rijmpjes waren nep om de wolven af te leiden".
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 17:13
Misschien het aantal van een bepaalde letter vóór de eerste punt? (of iets dergelijks)
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 17:15
Meester Lupus W. Tungsten schreef:Als we Frits doodmaken dan zou Duco kunnen zeggen dat de wolven juist al goede beroepen moeten hebben want anders zouden ze die wel aanvallen.

Dan maak ik mijzelf toch ook verdacht? En jou ook, Thomas. Dat zou ik denk ik niet zo snel doen (mezelf verdacht maken...)

Ik denk als er teveel chaos op de klaagmuur wordt veroorzaakt, dat er dan helemaal geen aandacht meer aan geschonken wordt. Weet niet of je dat moet willen (of juist wel)
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 19:42
In ieder geval, als we iets op de klaagmuur plaatsen, laten we dat dan in verschillende stijlen doen Smile Misschien een obvious neppe, een rijmgedicht en een normale in soort van briefvorm ofzo
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 19:43
Zo kunnen we de ziener frustreren en de klaagmuur wellicht onbruikbaar maken?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

ma 10 okt 2016, 21:56
Duco schreef:
Meester Lupus W. Tungsten schreef:Als we Frits doodmaken dan zou Duco kunnen zeggen dat de wolven juist al goede beroepen moeten hebben want anders zouden ze die wel aanvallen.

Dan maak ik mijzelf toch ook verdacht? En jou ook, Thomas. Dat zou ik denk ik niet zo snel doen (mezelf verdacht maken...

Maar "de zwervers zijn verdacht" of "de beroepen zijn verdacht" zijn allebei zo vaag dat je er niets mee kunt. En samen zeggen we al helemaal niets, want dan is iedereen verdacht. Maar het levert wel een hoop non-discussie op, dus dat is toch prima? Ik denk dat je als veldwachter sowieso niet onder de radar kunt blijven. Als je iemand een nieuw beroep geeft is het verdacht, als er een zwerver doodgaat is het ook verdacht.

Maar we kunnen het natuurlijk ook anders aanpakken. Mij leek Frits wel een goede keuze omdat de schout ons dan ook niet tegenwerkt en de genezer en heks waarschijnlijk ook niet, terwijl het wel een goede speler is. Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat Nicole ervan vindt.

Wat betreft de klaagmuur heb je denk ik wel gelijk dat we met veel berichten juist het risico lopen dat er überhaupt niet meer naar gekeken wordt. En de eerste nacht kan de ziener nog geen resultaten geven dus daar hoeven we ook niets aan te doen. Misschien is het wel een idee om in elk geval één zienerbericht na te maken. Dan kunnen we overdag kijken wie het niet gelooft, met een beetje geluk verraadt de ziener zichzelf.

Wat betreft de codewoorden; het is denk ik juist goed als we het niet te veel op elkaar afstemmen want het voordeel lijkt me maar klein vergeleken met het risico dat we betrapt worden.

Ik ga morgenavond trouwens schaken dus ik kan tot uiterlijk 19:00 online komen en dan moet de telefoon uit.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

di 11 okt 2016, 08:10
Meester Lupus W. Tungsten schreef:
Duco schreef:
Meester Lupus W. Tungsten schreef:Als we Frits doodmaken dan zou Duco kunnen zeggen dat de wolven juist al goede beroepen moeten hebben want anders zouden ze die wel aanvallen.

Dan maak ik mijzelf toch ook verdacht? En jou ook, Thomas. Dat zou ik denk ik niet zo snel doen (mezelf verdacht maken...

Maar "de zwervers zijn verdacht" of "de beroepen zijn verdacht" zijn allebei zo vaag dat je er niets mee kunt. En samen zeggen we al helemaal niets, want dan is iedereen verdacht. Maar het levert wel een hoop non-discussie op, dus dat is toch prima? Ik denk dat je als veldwachter sowieso niet onder de radar kunt blijven. Als je iemand een nieuw beroep geeft is het verdacht, als er een zwerver doodgaat is het ook verdacht.

Daarbij komt dat als je heel vaag noemt dat 'de sterke beroepen' misschien wel verdacht zijn (zou dit niet per se heel fel doen maar gewoon als theorie opwerpen) je jezelf alleen maar minder verdacht maakt Smile
Als je zelf een wolf was zou je immers nooit durven jezelf verdacht te maken toch? Wink

Ik vind het een goed idee om Frits te doden, we weten niet welke rol hij heeft maar ik denk dat welke rol hij ook heeft hij die het meest tactisch van de hele groep zal gebruiken, dus weg met die gevaarlijke speler!
Plus als het niet lukt vannacht dan weten we iig al meer over wat Frits zijn rol zou kunnen zijn, wat ook handig is.
Plus het idee van een zwerver doden staat mij wel aan, dan
- kan persoon 1 iemand de theorie opperen dat de wolven iig 1 of 2 zwerver beroepen hebben en de andere zwervers uitmoorden zodat ze een goed beroep kunnen krijgen
- kan persoon 2 iemand hierbij vragen (lijkt me verstandig als niet 1 persoon gelijk met een volledige theorie komt alsof ie een wolf is die hier vooraf al erg veel over overlegd heeft) of dat dan zou betekenen dan de veldwachter in ieder geval geen wolf zou zijn want anders zouden de wolven deze tactiek niet hoeven te gebruiken?
- kan persoon 3 iemand hier een theorie tegenover stellen, nl. dat de wolven zwervers zouden kunnen doden omdat ze blijkbaar de luxe positie hebben en de goede beroepen dus van wolven zijn (lekker vaag)
- kan persoon 4 noemen dat dit dus helemaal niks zegt omdat de actie op te veel verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. Daardoor maken we niemand heel hard verdacht (wat de 1e dag denk ik wel verstandig is) maar hebben we wel genoeg input geleverd om de discussie van de burgers een beetje te sturen en onszelf minder verdacht te maken. Plus deze opmerking kan als vangnet dienen als in de discussie te veel een van ons genoemd wordt als verdachte...

Het lijkt me verstandig om alvast een 'rolverdeling' te maken wie welke persoon is in bovenstaand verhaal, zodat we een beetje van elkaar weten wat we kunnen verwachten.
Ik heb wel 1 hele grote MAAR, nl. dat het misschien wel heel verdacht is als we gelijk helemaal met verdenkingen en theorieën komen, dat is wel heel wolfachtig en kan de aandacht van de ziener trekken?

Mijn voorstel is dan ook:
- Geen hele sterke statements maar bovenstaande theoriën meer als vraag opperen of als iets wat 'zou kunnen' maar jezelf ook niet 100% van overtuigd bent.
- Ik wil graag persoon 4 zijn, die past me wel + zoiets heb ik vorig potje ook een keer gezegd dus mensen zullen het niet raar vinden zo'n opmerking van mij te lezen. Ik zal ofc afhankelijk van de situatie mijn opmerking op een andere toon inbrengen, afhankelijk van hoe de discussie loopt.
-  Overdag een beetje afwachten wat de burgers opwerpen en eventueel daarin mee gaan. Daarbij wel belangrijk dat je bereid bent ook je mede wolven te noemen als mogelijke verdachte, maar dat je dat niet te nadrukkelijk/overtuigend doet, als je nooit je mede wolven noemt dan gaat alles als een kaartenhuis instorten zodra ze 1 wolf hebben EN dat je eventueel van bovenstaand plan qua theoriën af stapt als er al genoeg theorieën zijn bedacht door burgers.
- Proberen overdag niet allemaal op dezelfde persoon te stemmen. Ik stel voor GEEN codetaal te gebruiken, na vorig potje zijn ze er misschien alert op (moeten wij ook doen, kijken of we de geliefden eruit kunnen pikken). Plus we gaan overdag schrijven alsof we 'normale' burgers zijn en daaruit zal wss al wel doorschemeren op wie je van plan bent te stemmen. Het lijkt me ook verstandig zo 'natuurlijk' mogelijk te stemmen overdag, zoals je als burger zou doen (maar dan niet op je mede weerwolven ofc), dat is minder verdacht dan wanneer we al afspraken maken en je stem allicht wat geforceerd over komt.
En anders kunnen we de 2e nacht altijd nog codetaal afspreken.
- Frits vannacht doden

Zo, lang bericht!
Ik ga nu naar werk maar zal vanmiddag het forum wel even checken want vanavond ben ik ook niet thuis.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

di 11 okt 2016, 12:54
Oké dus Nicole, Tram Anh, en ik willen alledrie Frits doden. Alleen Duco tweifelt er nog over toch? We moeten wel een beetje opschieten nu want na 19:00 ben ik offline dus ik moet het daarvoor al doorgeven. We kunnen morgen trouwens nog wel overleggen over de klaarmuurberichten en onze tactiek overdag.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

di 11 okt 2016, 13:17
We kunnen het ook via dit forum doorgeven toch?
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

di 11 okt 2016, 13:17
Frits is ok, ga nog even nadenken over de rest. Ben vanavond ook weg naar mijn orkest trouwens
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

di 11 okt 2016, 13:20
Ik heb het de verteller gevraagd en we hoeven geen PB te sturen. Als we er op dit forum uit zijn dan nl onderneemt de verteller actie. En we zijn er over uit, Frits wordt verslonden!

Waar we nog wel verder over na moeten denken wolfjes,  wat doen we met de klaagmuur?
Verteller
Verteller
Admin

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

di 11 okt 2016, 13:22
Okee, ik concludeer dat Frits jullie eerste maaltje zal worden. Dus deze nacht staat er Frits-candeau op het menu. Ik laat dit forum de rest van de nacht open zodat jullie andere zaken kunnen bespreken terwijl jullie aan het dineren zijn.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

di 11 okt 2016, 15:02
Ik ben persoon 2 wel dan, als Thomas 1 is. We zouden ons ook op de achtergrond kunnen houden (met als smoes dat we druk zijn), en eerst de discussie van anderen zich laten ontvouwen. De praktijk leert dat mensen die veel praten toch iets sneller verdacht zijn. Het jammere daarvan is alleen dat wij toch wel worden gezien als actieve spelers, en het ook zou kunnen opvallen op het moment dat we ineens niet zoveel zeggen
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

di 11 okt 2016, 18:40
Ik moet zo weg, en Thomas ook. Zijn er nog dingen die dringend besproken moeten worden? We mogen gelukkig morgen ook nog blijven overleggen
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

di 11 okt 2016, 19:06
We moeten het nog over de klaagmuur hebben.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

di 11 okt 2016, 20:14
Ik ben wel persoon 3 dan Smile Mensen kunnen ons inderdaad verdenken, ervaring leert dat de mensen die het meest zeggen, ook vaak het eerst worden verdacht. 
Ik zal die theorie van persoon 3 1x noemen, maar ga daarna wel oppervlakkig de feitjes van afgelopen nacht opsommen (Oh persoon X is dood, dat kan komen door 1,2,3 etc). 

Wat betreft de klaagmuur, we kunnen ervoor gaan om die onbruikbaar te maken voor de burgers en de ziener. Het risico is wel dat we ook onszelf verdacht moeten maken.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

di 11 okt 2016, 23:05
Eens dat we voorzichtig moeten zijn met Hoe veel we zeggen. Lijkt me goed om een beetje af te wachten wat de burgers zeggen en onze persoon 1 tm 4 dongen pas opwerpen als ons dat ook logisch lijkt in het gesprek, zodat het niet al te geforceerd over komt.

Wat we met de klaagmuur moeten weet ik niet zo goed. We kunnen hem onbruikbaar proberen te maken, of juist proberen de burgers te misleiden.
Het lijkt me zeker niet onverstandig om er vannacht al iets op te zeggen, maar weet niet goed wat.. Zal er morgen nog verder over nadenken!
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

wo 12 okt 2016, 11:33
We kunnen een soort inleidend bericht plaatsen (zoals Frits dat vorig spel heeft gedaan) om mensen een idee te geven wat de stijl van de (obviously) nepziener is
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

wo 12 okt 2016, 12:15
De deadline is al om zes uur en ik ben dan nog niet thuis. Ik ga dus niets op de klaagmuur zetten. Ik vind jouw idee wel goed, Tram Anh. Als je een gedichtje o.i.d. kunt maken, dan misleiden we de dorpelingen alvast en met een beetje geluk verraadt de ziener zich door te zeggen dat het misschien van een wolf komt.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

wo 12 okt 2016, 13:42
Goed idee Tram Anh!

Misschien een rijmpje waarin ook genoemd wordt 'dat de ware woorden van de ziener ditmaal makkelijker herkend kunnen worden' en 'dat de ziener hoopt net zo goed van dienst te zijn als de ziener 10 jaar geleden' oid. Dat geeft allicht een beetje het idee dat het hier om de échte ziener gaat geïnspireerd door onze vorige ziener. Dat zou ik doen als ik de ziener was :p

Wie gaat een rijmpje insturen? Lijkt me wijs als één iemand iets schrijft en instuurt, dat we niet gelijk veel verschillende verwarrende berichten plaatsen.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

wo 12 okt 2016, 13:59
Ik ben niet zo goed in rijmen xD als ik rijm, dan komt er iets heel staccato en knullig uit :p als iemand anders het zou willen doen Very Happy
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

wo 12 okt 2016, 17:34
Ik hoop dat ik als ziener jullie net zo goed van dienst kan zijn als mijn voorganger, 
dit maakt de levensduur van onze burgers namelijk een stuk langer. 
Moge de ware woorden van de ziener ditmaal makkelijker herkend kunnen worden
en wij in Wakkerdam vele weerwolven vermoorden! 





Zoiets guys? Even in 2 minuten in elkaar gezet
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

wo 12 okt 2016, 17:58
Jongens...moet ik het nou wel of niet sturen :O
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

wo 12 okt 2016, 18:00
Okay, ik heb het verstuurd, hopelijk zijn jullie er ook mee eens Smile
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

wo 12 okt 2016, 18:13
Ik vind hem top! Heb zelf ook nog even zitten broeden maar kwam er niet uit met een rijmpje.
Ben benieuwd wat er allemaal op de klaagmuur komt en wat er overdag gaat gebeuren!!
Gesponsorde inhoud

Maaltje 1 Empty Re: Maaltje 1

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum