Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Maaltje 2

za 15 okt 2016, 00:34
Oké, dat ging wat moeizamer dan gehoopt.

Moest je er trouwens echt zo fel op ingaan Duco? Tot dat moment was er niets aan de hand. Ik weet niet of dit wel voordelig is voor ons. De meesten zullen wel niet verwachten dat Duco en ik allebei wolven zijn, dus als één van ons beiden sterft staat de andere juist sterker. Maar nu we Georgette op het allerlaatste moment zonder reden hebben doodgemaakt zijn Tram Anh en Nicole óók verdacht. Wij allemaal dus.

Ik kon Georgette ook geen gratie verlenen. Daar zou het alleen maar erger van geworden zijn. Al is het wel erg balen dat de fluitspeler nu dood is. Nu kunnen de dorpelingen zich volledig op ons richten.

Dus ...  wie gaan we opeten? Ik denk dat we niet te lang met Jip moeten wachten. Hij verraadt altijd zijn rol en dan vertrouwt iedereen hem meteen. Verder is Manon ook wel een goed alternatief. Ik vind dat we de klaagmuur moeten gebruiken om biechtmoeder Lonneke verdacht te maken. We gaan zeker íemand verdacht maken, en door de biechtmoeder te kiezen kan de biecht niet gebruikt worden om de verdachte vrij te pleiten.

Ik ben er nog niet uit wie de geliefden zijn en wie de ziener is. Ik weet er zelfs helemaal niets over behalve wat er op de klaagmuur staat. Manon beweert in elk geval dat ze geen geliefde is en zij was het vorige potje ook al aan iemand gekoppeld dus dat geloof ik wel. En hetzelfde geldt voor Nicole. Dan blijft lidun over. Over de ziener heb ik überhaupt niets kunnen bedenken.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

za 15 okt 2016, 01:10
De stemming was heel erg verdeeld, ik betwijfel of ik echt verdacht ben. Ik heb gewoon een reden gegeven waarom ik op GG heb gestemd terwijl er zat mensen dat niet hebben gedaan (wat verdachter is). Verder ging het idd moeizaam, ik denk ook dat mensen nu niet denken dat Duco en Thomas allebei wolven zijn. Voor het vervolg moeten we wat subtieler op elkaar inspelen.

Meracy is wel iemand die we in de gaten moeten houden, ik heb het vermoeden dat ze iets uit de berichten heeft gevonden wat Nicole en Thomas verdacht hebben gemaakt.

Verder heb ik het idee dat Davy geen ziener is en Maureen ook niet. Davy omdat hij niet echt naar iemand toetrok en Maureen omdat zij op dat neppe zienerbericht inging. Zij wilde de aanwijzingen van de ziener vinden ofzo
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

za 15 okt 2016, 01:11
Verder vraag ik mij af of een van jullie nog klaagmuur berichten hebben geplaatst?
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

za 15 okt 2016, 01:13
Wie gaan we dat kwakzalver beroep geven van Georgette?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

za 15 okt 2016, 01:35
Ik denk dat Manon misschien de ziener is. Ze had steeds van die kromme redeneringen die mij deden vermoeden dat ze meer wist dan ze zei. Maar het zou ook iets anders kunnen zijn. Misschien is ze wel geliefd. De kwakzalver is niet echt belangrijk. Het maakt niet echt uit of een wolf hem heeft of een burger, want je kunt als kwakzalver toch niet tegen de algehele discussie ingaan zonder meteen verdacht te zijn.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

za 15 okt 2016, 02:56
Misschien is Manon daadwerkelijk weer geliefd en is het berichtje op de klaagmuur waar..ik snap niet zo goed waarom zo op Nicole stemt tenzij  ze ergens de aandacht van wil afleiden....
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

za 15 okt 2016, 10:52
Jeetje wat een dag! Vind de sfeer erg lastig, iedereen was op een gegeven moment zo fel op elkaar dat je eigenlijk niks meer goed kon zeggen.

Het lijkt me niet verstandig om Manon te doden nadat ze op mij heeft gestemden heel mysterieus deed over de reden.
Aan de andere kant, als ze de ziener is dan is het heel voordelig om haar te doden zelfs al maakt mij dat super verdacht...

Ben vandaag overdag werk maar zal er vanavond of morgenochtend nog eens goed voor gaan zitten wat me een verstandige strategie lijkt...
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

za 15 okt 2016, 12:06
Hmm je hebt misschien wel gelijk. Als Manon inderdaad de ziener is dan ziet het er niet goed voor je uit als dood is. Misschien voor Davy gaan dan? Hij zei dat hij een goede rol had.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

za 15 okt 2016, 12:11
Ja de beslissingen waren erg last minute bij iedereen, iedereen wachtte een beetje op iedereen.
Opzich kunnen we de komende dag mensen daarop aanvallen (bijv. Waarom hebben Lidun en Davy op Maurientje gestemd zonder ooit haar te noemen in een van hun berichten?) en de aandacht van onszelf afleiden.

Als Manon de ziener is, waarom zou ze Nicole bekijken? Dat lijkt me niet zo logisch toch? 


Verder hebben we nog een raaf, ziener, heks, dienstmeisje, zondebok en twee andere rollen erin, waarvan ik gok dat het de genezer en de weerhamster l/sletzijn. 

Ik zat te denken over de klaagmuur, wat als we meerdere serieuze berichten eruit doen, had even de berichten opnieuw gelezen in het dorpforum en de klaagmuur en wat schrijfstijlen vergeleken.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

za 15 okt 2016, 12:16
Je vergeet de Cupído. Ik denk dat er geen genezer meer inzit omdat er ook al een schout was.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

za 15 okt 2016, 12:26
Ohja dat is ook zo!
Ik weet het niet zo goed met Davy, hij wordt zelf ook een beetje verdacht op het forum en het schoolmeesterberoep is echt een beroep waarbij je ongeacht wat je doet gewoon verdacht wordt. Maargoed, misschien is dat sinds afgelopen stemming veranderd. Oke, nu een vraag aan jullie, wie worden volgens jullie nu vertrouwd op het forum?


Wellicht is hij de heks dan, geneest hij zichzelf.
Verteller
Verteller
Admin

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

za 15 okt 2016, 16:03
Duco heeft trouwens laten weten dat hij minder snel kan reageren ivm met een familieweekend. Maar hij discussiëert wel gewoon mee.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

za 15 okt 2016, 17:30
Is het misschien een optie om de deadline dan naar maandag te verplaatsen? Dan moet je het wel subtiel doen natuurlijk, niet dat iedereen weet dat de wolvendeadline voor Duco naar achter moest. Ik moet zeggen dat ik de deadline van dag 1 ook vrij snel vond, aangezien sommigen i.v.m. werk en andere bezigheden niet zo vaak online kunnen zijn.
Verteller
Verteller
Admin

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

za 15 okt 2016, 20:17
Duco heeft het mij alleen via PM verteld. 

In principe wil ik de deadline van nu vasthouden, maar ik houd de optie open om hem morgen alsnog te verplaatsen. De heks moet namelijk ook nog na jullie en anders duurt het voor de meeste burgers wel erg lang.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

zo 16 okt 2016, 10:59
Het lijkt me een mogelijk slimme tactiek om een burger te doden die door niemand echt verdacht wordt, zodat er burgers over blijven waar op gestemd kan worden i.p.v. op ons. En als we dan ook nog iemand doden met een sterke rol zou helemaal mooi zijn.
Kandidaten die zeer onschuldig overkomen/ik niet zo snel stemmen zie trekken: Lonneke, Lidun, David.
We zouden David kunnen doden om de zwerver-lijn vast te houden. Daarmee zouden we de burgers op het verkeerde spoor kunnen zetten, maar het is lastig want ze zouden ook Tram Anh kunnen gaan verdenken... Hun reactie is gewoon moeilijk te voorspellen.
We zouden Lonneke kunnen doden zodat Thomas het beroep van biechtmoeder aan Tram Anh kan geven maar dit zou hen allebei potentieel verdacht kunnen maken én dit zou de ziener kunnen uitlokken om bij één van hen te gaan kijken. Bovendien vind ik van alle burgers Lonneke een vrij veilige speler om als biechtmoeder te hebben dus van mij mag ze dat nog wel een dag blijven, kunnen we haar altijd nog de volgende nacht proberen op te eten als we heel graag willen dat Tram Anh biechtmoeder wordt.
We zouden Lidun op kunnen eten zodat het lijkt alsof we haar stem op Maureen een bedreiging vonden, waardoo Maureen (die al verdacht is) nog net wat verdachter wordt.

Wat ook een optie is, is om weer een sterke speler op te eten ongeacht wat diens positie in de discussie is, gewoon omdat slimme spelers gevaarlijk zijn. Daarvoor zouden Manon en Jip in mijn ogen voor in aanmerking komen...

Ben benieuwd wat Duco in te brengen heeft. En ik ben ook benieuwd of hij misschien berichten op de klaagmuur heeft geplaatst en waarom dan? Ik heb in ieder geval geen berichten geplaatst.

En ik vond het ziener-gedicht van ons goed zijn werk doen. Lijkt me een goed plan om weer een ziener bericht in dichtvorm te doen waarin we zeggen dat de andere ziener liegt + dat we van iemand hebben gezien dat die schuldig/onschuldig is. Maar wat zullen we zeggen? Misschien dat Maureen een onschuldige rol heeft maar wel heel waardevol? In combinatie met een dode Lidun zou dit Maureen heel verdacht maken als weerwolf die zichzelf probeert vrij te pleiten. We kunnen ook iemand als weerwolf verdacht maken, in de hoop dat burgers geloven dat ons rijmpje van de echte ziener komt. Maar wie?

Oh, en over de echte ziener gesproken, als we kunnen achterhalen wie dat grote kans is dan zou ik die persoon proberen te doden. Dat is een te machtige rol. En ik vermoed dat de ziener vannacht wel eens naar Thomas of Duco zou kunnen kijken (Davy zou ook goed kunnen) na de verhitte discussie van dag 1. Dat zou ik iig doen als ik ziener was geweest. We kunnen dus extra alert zijn op iemand die of heel fel en zonder duidelijke aanleiding één van ons aanvalt of iemand die zonder duidelijke aanleiding een burger fel begint te verdedigen.

Conclusie: we moeten denk ik eerst iemand kiezen die we willen doden, en dan onze klaagmuur-tactiek daarop aanpassen.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

zo 16 okt 2016, 11:28
Goede punten Nicole! Very Happy
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

zo 16 okt 2016, 13:11
Persoonlijk denk ik toch dat we beter voor Davy kunnen gaan. Hij zei dat hij een goede rol had en ik heb niet de indruk dat hij daarover liegt. We kunnen wel voor onverdachte mensen gaan, maar met de klaagmuur en de nieuwe discussie morgen kan het toch weer helemaal anders liggen.

Welke klaagmuurberichten kwamen trouwens van jullie? Dat gedichtje was van Tram Anh toch? En die over de glazen bol en die over de burgemeester?
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

zo 16 okt 2016, 14:25
Ik vind het goed om Davy te doden, zoals ik hem tot nu toe in het spel mee maak lijkt hij me niet iemand die de wolven expres provoceert terwijl hij een rol heeft die de wolven niet kunnen doden (zoald David de weerhamster vorig spel heel tactisch deed).
Is het dan een idee om vervolgens David schoolmeester te maken met als argument dat je gewoon random met een dobbelsteen hebt gekozen? Misschien ook maar beter afwachten of er iets over jou of één van de zwervers op de klaagmuur komt te staan voordat je je keuze maakt, vertrouw er wel op dat jij daarin een tactische keuze kan maken en die goed kan verdedigen Thomas, zonder dat wij medewolven daarover mee beslissen Wink

Voor Davy geldt trouwens ook dat hij op Maureen heeft gestemd. Misschien kunnen we de klaagmuur zo manipuleren dat zij extra verdacht wordt, ze wordt al door een aantal mensen verdacht...
Verteller
Verteller
Admin

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

zo 16 okt 2016, 14:50
Dag weerwolven. Het ziet er niet naar uit dat er deze avond al een besluit zal vallen. Duco heeft nog niets van zich laten horen. Hij had hier voor gewaarschuwd, dus daarom zal ik de deadline een dag verplaatsen. Deze wordt nu dus maandag 20:00.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

zo 16 okt 2016, 18:02
Dankjewel bijna-alles-wetende Smile
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 09:33
Hoi allemaal,

Ik ben nu op werk (en heb straks geen tijd om tussen werkzaamheden door op het forum te komen) en ben vanavond tot 21 uur naar paardrijden. Ik kom dus pas na de wolven deadline thuis.
Misschien heb ik tussen werk en paardrijden in heel even tijd om het forum te checken, maar zo niet dan geef ik mijn vertrouwen aan Thomas en mag de verteller zijn akkoord op een slachtoffer ook als mijn akkoord rekenen!
(Dit zodat ik niet onbedoeld een unaniem besluit in de weg sta)

Groetjes,
Nicole
Verteller
Verteller
Admin

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 11:20
Okee, dat kan. Nicole stemt dus in met het idee van Tungsten, tenzij dit door verliefdheid niet zou mogen.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 11:44
AJ, weet jij of Duco vandaag het forum kan checken? En de klaagmuur deadline is dat ook vandaag?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 11:53
De klaagmuurdeadline is altijd een dag later omdat we toch op de heks moeten wachten. Ik zit ook nog steeds op Duco te wachten inderdaad.
Verteller
Verteller
Admin

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 12:01
Wat Meester Lupus W. Tungsten zegt klopt. En ik weet niet of Duco vandaag het forum kan checken. Mocht hij niet reageren dan mogen jullie met zijn drieën een slachtoffer aanwijzen en dan zal hij automatisch instemmen, tenzij dat volgens de regels niet mag.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 12:14
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar inderdaad een druk weekend gehad.

Ik heb zelf niets op de klaagmuur geplaatst.

Ik denk dat de felheid in de discussie tussen Thomas goed is geweest, zeker als een van ons er uit wordt gepikt.

Davy is al wel verdacht, is denk ik op een dag wel verdacht genoeg te maken dat mensen op m stemmen, maar het is denk ik nóg beter om Lonneke te adviseren de biecht bij hem af te nemen (om te checken of hij inderdaad wel zo'n goede rol heeft...), zo voorkomen we dat de biecht bij ons afgenomen wordt.

Dan denk ik dat het dus het beste is om Lidun op te eten, zodat Maureen verdachter wordt (ik kan daar misschien nog wel een redenering uit maken). Zo hebben we denk ik 2 burgers in een klap (als vannacht een beetje mee zit uiteraard)
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 12:17
Wel klote dat ik dit weekend niet online kon komen, en dat Nicole het juist vandaag heel druk heeft Sad
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 12:39
Denk je niet dat het moeilijk gaat worden om Davy verdacht te maken? Het lijkt me sterk dat Lonneke de biecht bij hem wil afnemen. We kunnen hem beter meteen opeten. Of zal ik een nepzienerbericht maken om hem verdacht te maken?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 12:45
Trouwens, als Lonneke wel de biecht bij hem afneemt dan kunnen we hem zeker niet meer doodstemmen en ze zegt waarschijnlijk niet wat zijn rol is. Dus ik blijf erbij dat we hem moeten opeten, dan kunnen we de klaagmuur gebruiken om Lonneke verdacht te maken.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 12:52
Denk dat Lonneke wel echt zo ver te krijgen is. Dan zullen de burgers hem misschien niet dood stemmen, maar wij zijn in principe dan allemaal nog levend. Verder denk ik dat hij geen enkele bedreiging voor ons vormt, en later alsnog (als wij samen op hem stemmen) er makkelijk uit te werken is.

We moeten nu actievere spelers er uit stemmen, die daadwerkelijk een bedreiging vormen. Misschien is Jip bijvoorbeeld helemaal niet zo'n slecht idee. Dan zou het nog kunnen dat Nicole burgemeester wordt. Met Trâm Anh als kwakzalver zijn we ook 2 maal immuun voor stemming.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 13:37
Zullen we anders direct Jip opeten? Hij is niet echt verdacht en zat al te hinten dat hij de klaagmuur mooi vond. Ik durf te wedden dat hij dat bericht over de burgemeester er zelf op gezet heeft en dat hij zijn rol bekend gaat maken via de nieuwe klaagmuur. Dat deed hij de vorige keer ook. Als dat gebeurt krijgen we hem nooit meer dood.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 13:40
Opzich is dat wel een goed plan Smile We moeten er voor zorgen dat de biecht niet bij ons wordt afgenomen. Mocht Davy weer een beetje laat zijn met reageren, dan kunnen we de discussie wellicht sturen naar Davy als gegadigde voor de biecht. Een ander potentiele gegadigde lijkt me Maureen. 
Een probleem waar we wel tegen aan lopen is de kwakzalver, mocht de biecht de komende dag worden afgenomen. Stel hypothetisch gezien, dat Duco mij kwakzalver maakt, dan is het superverdacht als ik niet de biechtmoeder een tweede biecht gun. Maar als David of Maureen kwakzalver worden, dan krijgt Lonneke wellicht wel een tweede biecht. Het is meer een win-losse situatie wat positief zal uitpakken voor de burger, ongeacht wie de kwakzalver wordt. 

Ik ben er zelf nog niet helemaal erover uit wie we het beste kunnen opeten voor vanavond. Wellicht  is een wat actievere speler een goed idee?  Misschien niet het "leukste" plan, maar ik wil winnen Razz
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 13:43
Waarom zou Jip dat bericht zelf op de klaagmuur hebben gezet? 
Het enige gewin wat hem zal brengen is de omgekeerde psychologie, dat mensen het zo verdacht vinden, dat het niet meer zo verdacht is. 
Het enige wat ik uit dat bericht van Jip kan opmaken is dat hij wrs geen ziener of eros is. Ik neig wel sterk naar de zondebok of weerhamster.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 13:50
Nou ja, wij hebben het er niet op gezet, dus wie anders? Hij zei overdag dat hij niet verdacht was omdat de wolven hem via de biechtmuur verdacht zouden maken. Ik weet zeker dat hij het gewoon zelf deed. Laten we hem gewoon opeten. Misschien wordt Nicole zelfs wel burgemeester.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 14:01
Ik ben het er mee eens om Jip op te eten.

Wie zal ik dan trouwens kwakzalver maken? Denk dat TA wel het beste is, dan zijn we best wel immuun voor stemming. Enige gevaar voor ons zou dan de heks zijn?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 14:08
Zou boer niet beter zijn? Als kwakzalver heb je vaak toch geen keuze als je niet meteen verdacht wilt zijn.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 14:16
Okay iedereen hier is voor Jip Smile Jip is prima. 

De volgende dingen moeten we nog even afstemmen: 

- klaagmuurbericht in dichtvorm, ik vond het idee van Nicole goed om in ons bericht te zeggen dat de andere ziener liegt, we kunnen hier mooi in het dorpsforum bekijken wie ons bericht in twijfel trekt. En hoppa, hopelijk weten we dan wie de echte ziener is. 
Echter, wie zullen we beschuldigen? 

- Onze strategie voor de komende discussie, ik neem aan dat we de biecht bij een normale burger moeten laten afnemen? Kostten wat het kost om niet onszelf tot gegadigden te maken. 
Note: Bij wie zullen we de biecht proberen te laten afnemen? Ik dacht zelf aan Davy of Maureen en dan de nacht erop een van hen opeten. 

-  Duco heeft net aangegeven dat ik kwakzalver ga worden, wat prima is. Ik bedacht me dat ik niet per se na de (mogelijke) biecht de krachten hoef terug te geven. Als at wel zo is, en dat wordt van me verlangd, dan doe ik wel alsof ik het te druk heb en niet op het forum ben geweest/ trek ik Lonnekes biecht in twijfel. 

- Wat als een van ons wordt doodgestemd? Is het dan beter om de kasteelheer krachten te sparen of niet?
Verteller
Verteller
Admin

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 14:59
Ik concludeer dat iedereen het eens dat SilentScreamer (Jip) moet worden opgegeten. Nicole heeft aangegeven dat ze Tungsten volgt, en ik kan als Verteller bevestigen dat dit is toegestaan (dus Nicole is niet zijn geliefde).

Dat eten jullie vannacht dus een Jipcorn.

P.S. Houd er trouwens rekening mee dat de kwakzalver pas een gave terug mag geven vanaf de dag na dat die gebruikt is.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 16:29
Als ik het goed begrijp zit ik dan minstens één dag zonder gratie? Daar kunnen we dan maar beter niet op mikken.
Verteller
Verteller
Admin

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 16:32
Nee, dat bedoelde ik niet. Gratie gebruik je aan het eind van de dag en kan de volgende ochtend meteen weer hersteld worden.

Maar een biecht (of een scheermes) kun je niet meteen teruggeven, maar pas de dag erna. Dus het is niet mogelijk dat andere spelers erop staan dat de kwakzalver een biecht onmiddellijk hersteld.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 16:38
Bedoel je dat we TA boer moeten maken, zodat de burgemeester zeker in onze handen valt?
Hoe gaan we dat verklaren ten opzichte van de burgers?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 16:46
Morgen heb ik het nogal druk dus ik weet niet of ik dan voor de deadline nog online ben. Ik zal straks vast een klaagmuurbericht doorsturen. Ik kan het altijd nog aanpassen als jullie het er niet mee eens zijn, maar dat moet waarschijnlijk dus wel vandaag.

Als ik het goed begrijp was het volgende bericht van de echte ziener:

„Lieve zieltjes van het zonovergoten Wakkerdam: jullie Ziener groet jullie!
In deze zwarte nacht heb ik zowaar mijn glazen bol geraadpleegd.
Ik zal zo spoedig mogelijk deze zeer zinvolle informatie vrijgeven.
Laten we er voor zorgen dat we zullen zegevieren!
Zo... mijn nacht zit er weer op...
Zzzz”

Ik stel voor dat twee van jullie de stijl van dit bericht kopiëren. Één van jullie kopieert de stijl van Tram Anhs namaakbericht, dus met een rijmpje. Zeg bijvoorbeeld dat de burgemeester een wolf is of dat de biechtmoeder een burger is o.i.d.. Dan schrijf ik het volgende bericht:

„De klaagmuur loog over de burgemeester en ik rijm niet! Het andere bericht kwam wel van mij.
Niet om mezelf voor te stellen, maar om de wolven te misleiden! Ik hoop dat ze het nadoen,
dan weet iedereen wie de bedriegers zijn.

Ik heb gezien dat onze biechtmoeder een wolf is. Vertrouw haar niet!”
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 16:49
Duco schreef:Bedoel je dat we TA boer moeten maken, zodat de burgemeester zeker in onze handen valt?
Hoe gaan we dat verklaren ten opzichte van de burgers?

Hoe bedoel je? Als we de burgemeester opeten, dan zijn er straks twee lege plekken en twee zwervers. Je maakt er eentje kwakzalver en de andere boer. Daar hoef je geen verklaring voor af te leggen toch? Ik denk dat we beter onze kans op het burgemeesterschap kunnen vergroten dan voor de kwakzalver te gaan. Die heeft zelf toch niet zo extreem veel te zeggen. Als er twee of drie burgers roepen dat de biecht teruggegeven moet worden kun je er eigenlijk al niet meer tegen ingaan.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

ma 17 okt 2016, 19:04
Is het echt beter om boer te zijn? Ik vind het wel enigszins tricky Smile Maar we hebben nog een dag om erover te discussieren hierover. 

,,Beste burgers van het mooie Wakkerdam: hier weer jullie almachtige Ziener! 
Afgelopen nacht heb ik mijn krachten gebruikt en ben ik achter waardevolle informatie gekomen. 
Waardeer jullie geliefde biechtmoeder, zij is een waardevolle aanvulling voor ons dorp!
De nacht zit er weer op voor mij. 
Slaap lekker! Zzz"
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

di 18 okt 2016, 10:28
Is twee keer een medewolf redden van stemming niet beter dan het burgemeesterschap hebben?
We kunnen dan praktisch gezien alleen dood gaan door de heks...

Wat zal ik dan op de klaagmuur zetten?
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

di 18 okt 2016, 10:45
Ik ben ook een beetje in de war, ik neem aan dat wij met zijn vieren in  totaal drie klaagmuurberichten sturen? Dus die ene van Thomas (die op dit forum staat en impliceert dat Lonneke weerwolf is), die ene van mij (dat impliceert dat Lonneke geen weerwolf is) en tot slot hebben we een bericht nodig in rijmstijl wat impliceert dat de burgemeester weerwolf is???
Bedoel je dat Thomas?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

di 18 okt 2016, 11:44
Ja dat lijkt me prima. Of nog een vierde. Maar het doel is dat het bericht van de echte ziener te veel lijkt op onze nepberichtjes. In de hoop dat ze dan mijn bericht over Lonneke wel geloven.

Anders moet Tram Anh inderdaad maar kwakzalver worden als dat jullie beter lijkt.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

di 18 okt 2016, 11:48
Okay super, Duco en Nicole kan een van jullie dan een rijmbericht maken en de burgemeester beschuldigen? En een ander bericht in stijl van de echte ziener met dat jullie Frits hebben gezien de eerste nacht:P
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

di 18 okt 2016, 12:58
Maar we veroorzaken dan dusdanig veel ruis dat de burgers denk ik niets meer geloven?
We hebben dan als enige voordeel eventueel dat de ziener zich verraad...
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

di 18 okt 2016, 13:46
Ja klopt, de ziener zal proberen zijn/haar bericht aan te wijzen als de juiste (want al die anderen zijn nep), en hopelijk kunnen wij precies afleiden wie die ziener is en dan opeten.


Ik heb de mijne al opgestuurd Smile Als jullie jullie bericht hebben geschreven en opgestuurd, laat het even weten!
Gesponsorde inhoud

Maaltje 2 Empty Re: Maaltje 2

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum