Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!

Stemmingsronde dag 1

+6
Meester Lupus W. Tungsten
Tram Anh
Duco
Aran The Angel
Fitzwilliam Darcy
Verteller
10 plaatsers
Ga naar beneden
Verteller
Verteller
Admin

Stemmingsronde dag 1 Empty Stemmingsronde dag 1

ma 03 jan 2011, 21:44
Hier kan de discussie voor de verbranding worden gevoerd.

Laatst aangepast door Verteller op zo 09 jan 2011, 18:11; in totaal 1 keer bewerkt
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Stemmingsronde dag 1 Empty Re: Stemmingsronde dag 1

do 06 jan 2011, 18:50
Ik stel voor om niemand te verbranden, en zo het milieu te besparen.
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

zo 09 jan 2011, 10:52
Wouter, heilig boontje, we gooien jou gewoon op de brandstapel. Zijn we meteen van dat gezeur over t milieu af.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

zo 09 jan 2011, 12:02
Ik heb niet zoveel info kan ik iedereen vertellen...

maar Wouter verbranden is inderdaad altijd leuk, zijn we meteen van zijn gezeur af
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

zo 09 jan 2011, 12:05
Duco, ik weet ook helemaal niks, maar met Wouter verbranden bewijs je het dorp sowieso een grote dienst :p
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 12:07
Hm, lastig, lastig..
Ik kan weer niet kiezen xD
Wie is trouwens Daruvai?
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

zo 09 jan 2011, 12:09
Princess Tram Anh schreef:Hm, lastig, lastig..
Ik kan weer niet kiezen xD
Wie is trouwens Daruvai?
Dat is volgens mij Manon, en @ Aran the Angel, daar heb je inderdaad gelijk in Razz
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 13:33
Toen ik vanochtend opstond om me opnieuw ten volle in te zetten voor de Wakkerdamse gemeenschap, ontdekte ik dat een vandaal een ravenbrief op mijn voordeur gespijkerd had. Ik ben geschokt!

Wie zou mij op zo'n manier aanvallen, wie zou dat nou doen?

Het moet iemand zijn die er baat bij heeft, dat ik beschuldigd word van weerwolverij. Aangezien de raaf geen enkele informatie heeft, moet óf een persoonlijke, irrationele afkeer van mij de oorzaak van zulk een daad zijn, óf de dader wil zelf burgemeester worden.

Bij de eerste mogelijkheid denk ik aan de leugenachtige nieuweling, Julia. Dat is vreemd, want zij is al een weerwolvin.

Bij de tweede mogelijkheid zijn er maar drie mogelijkheden (namelijk de andere boeren). Echter, twee van hen wilden überhaupt geen burgermeester worden, en de derde, Viccie weerwolfie, leek het niet heel erg te vinden dat hij te incompetent bevonden was.

Ik begrijp het werkelijk niet. Waarom, waarom heb ík de ravenbrief ontvangen?
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

zo 09 jan 2011, 13:36
Burgermeester Tungsten schreef:Toen ik vanochtend opstond om me opnieuw ten volle in te zetten voor de Wakkerdamse gemeenschap, ontdekte ik dat een vandaal een ravenbrief op mijn voordeur gespijkerd had. Ik ben geschokt!

Wie zou mij op zo'n manier aanvallen, wie zou dat nou doen?

Het moet iemand zijn die er baat bij heeft, dat ik beschuldigd word van weerwolverij. Aangezien de raaf geen enkele informatie heeft, moet óf een persoonlijke, irrationele afkeer van mij de oorzaak van zulk een daad zijn, óf de dader wil zelf burgemeester worden.

Bij de eerste mogelijkheid denk ik aan de leugenachtige nieuweling, Julia. Dat is vreemd, want zij is al een weerwolvin.

Bij de tweede mogelijkheid zijn er maar drie mogelijkheden (namelijk de andere boeren). Echter, twee van hen wilden überhaupt geen burgermeester worden, en de derde, Viccie weerwolfie, leek het niet heel erg te vinden dat hij te incompetent bevonden was.

Ik begrijp het werkelijk niet. Waarom, waarom heb ík de ravenbrief ontvangen?

Misschien heeft de dader gewoon iene, miene mutte gedaan...
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 13:37
Heinrich Emmanuël Nicolas schreef:Ik stel voor om niemand te verbranden, en zo het milieu te besparen.

Je hebt gelijk. Weerwolven moeten gevierendeeld worden.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

zo 09 jan 2011, 13:39
Burgermeester Tungsten schreef:
Heinrich Emmanuël Nicolas schreef:Ik stel voor om niemand te verbranden, en zo het milieu te besparen.

Ben ik het niet mee eens, we leven hier in 2011, ze moeten gewoon een Lethal injection krijgen, is wel het meest diervriendelijk (want dat zijn weerwolven uiteindelijk)
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 13:39
wat betekent ravenbrief? :oops:
Ben je dan dood of zou je dood gaan, maar ben je eigenlijk gered? xD
*leest spelregels nog eens door*
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 13:42
Duco schreef:Misschien heeft de dader gewoon iene, miene mutte gedaan...

Wellicht heeft de raaf zich door het duister vergist.

Laatst aangepast door Burgermeester Tungsten op zo 09 jan 2011, 13:42; in totaal 1 keer bewerkt
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 13:42
Duco schreef:

Ben ik het niet mee eens, we leven hier in 2011, ze moeten gewoon een Lethal injection krijgen, is wel het meest diervriendelijk (want dat zijn weerwolven uiteindelijk)

Kan ik ook mee leven.
En mensen, mijn "gezeur" over de brandstapel was voordat het spel was begonnen, en zeg nou zelf, kruisiging is toch veel leuker.
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 13:44
Duco schreef:

Dat is onjuist. We leven in de Middeleeuwen.
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

zo 09 jan 2011, 13:57
Heinrich Emmanuël Nicolas schreef:
Duco schreef:

Kan ik ook mee leven.
En mensen, mijn "gezeur" over de brandstapel was voordat het spel was begonnen, en zeg nou zelf, kruisiging is toch veel leuker.

Is goed Wouter, dan gaan we je kruisigen en daarna in de fik steken. Hebben we gelijk sierlijke verlichting in Wakkerdam.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 13:59
Aran The Angel schreef:
Duco schreef:

Kan ik ook mee leven.

Is goed Wouter, dan gaan we je kruisigen en daarna in de fik steken. Hebben we gelijk sierlijke verlichting in Wakkerdam.

Je klinkt wel erg bloeddorstiger, iets wat je vooral tegenkomt bij weerwolven...
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

zo 09 jan 2011, 14:01
@Wouter: ik heb al gezegd, ik weet niks, niemand wijst nog iemand anders aan (behalve de raaf, maar die kan nog helemaal niks weten)
en er moet toch iemand dood, en met jouw dood zijn de meeste mensen sowieso blij.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 14:04
Het punt is, er is niemand vermoord, dus hoe kunnen wij eigenlijk weten dat er weerwolven zijn?
Misschien moeten wij dan maar op de raaf afgaan en Thomas vermoorden als wij zo nodig iemand dood willen hebben.
Vergeet niet dat ik altijd nog iemand kan checken om te zien of iemand wel of niet weerwolf is.
Misschien is het handigste om voor nu een zwerver te vermoorden, want daar hebben we nu helemaal niets aan.
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 14:10
Heinrich Emmanuël Nicolas schreef:Het punt is, er is niemand vermoord, dus hoe kunnen wij eigenlijk weten dat er weerwolven zijn?
Misschien moeten wij dan maar op de raaf afgaan en Thomas vermoorden als wij zo nodig iemand dood willen hebben.
Vergeet niet dat ik altijd nog iemand kan checken om te zien of iemand wel of niet weerwolf is.
Misschien is het handigste om voor nu een zwerver te vermoorden, want daar hebben we nu helemaal niets aan.

Voel je je in het nauw gedreven? Je maakt van die vreemde sprongen, net als een kat of een ander dier.

Ik als burgermeester heb onder andere de taak om iets aan het woningtekort te doen. Dat betekent dat er óf minder zwervers moeten zijn, óf dat er huizen moeten vrijkomen.
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 14:23
We hebben nog niet genoeg informatie om direct te beslissen wie wel een weerwolf moeten zijn, maar ik zal proberen zo een zo duidelijk mogelijk beeld voor ogen te krijgen.

Wat we wél weten, is wie welk beroep heeft. Ik zal het hier plakken.

Zwervers: Duco, David, Vobi
Veldwachter: Miki Breyll
Boeren: Tram Anh, AJ, Lupus Wolfram Tungsten, Viccie weerwolfie
Biechtvader: Heinrich Emmanuël Nicolas
Kasteelheer: Aran The Angel
Kwakzalver: Carianne

Biechtvader is voor een weerwolf niet zo'n nuttig beroep. Kwakzalver is alleen een nuttig beroep in combinatie met een weerwolvenkasteelheer. Die twee vormen dus niet direct extra dreiging.

Kasteelheer is voor weerwolven een enorm voordeel. Voor een mens is het net iets minder handig, aangezien die niet weet of hij een mens of een weerwolf redt.

De boeren zijn handig voor weerwolven, aangezien die altijd graag een burgermeester hebben.

Tot slot is de veldwachter een sleutelfiguur. Mocht de veldwachter een weerwolf zijn, dan zal die de zwervende weerwolven op goede posities willen plaatsen.

Ik heb voldoende reden om te geloven dat er vannacht een aanslag om mijn leven is gepleegd. Dat betekent mogelijk dat zich onder één van de boeren een weerwolf bevindt (of meerdere natuurlijk).

Mijn voorstel is dus, één van de boeren ter dood te veroordelen, of anders de veldwachter. De zwervers zijn de gevaarlijksten niet, twee beroepen vormen geen direct gevaar, en de kasteelheer kunnen we toch niet in één keer dood krijgen (en daar is ook geen reden voor, tenzij hij zich verdacht gedraagt).
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 14:26
Maar de grote vraag is dan wie, enige suggesties?
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 14:32
Ik heb met de weinige informatie die ik had, vier verdachten gevonden: Miki Breyll, Tram Anh, AJ, en Viccie weerwolfie. Miki Breyll is verdacht vanwege haar positie en vanwege het feit dat ze sowieso een wolvin is, en de andere drie zijn verdacht omdat het niet onwaarschijnlijk is dat er een mislukte aanslag is geweest op de burgermeester. Dat maakt de boeren uiteraard extra verdacht.

Ik stel dus voor, de eerste ronde Tram Anh, AJ, of Viccie weerwolfie dood te stemmen.

P.S. Één van hen zal hier wel tegen inbrengen, dat ik de huidige burgermeester ben en dus de gevaarlijkste onder de boeren. Dat is uiteraard onzin. Mijn enige concurrent was Viccie weerwolfie, die niet zo'n heel felle verkiezingscampagne heeft gehouden. Dat een van hen nu wel opeens burgermeester wil worden is dus extra verdacht.
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

zo 09 jan 2011, 15:12
Thomas, dat jij niet dood bent betekent niet per se dat jij het doelwit was. Het doelwit had ook iemand anders kunnen zijn toch?
En de biechtvader kan inderdaad niet zoveel als weerwolf, want als hij liegt, kom je er snel genoeg achter en dan is hij dood.
Voor nu ga ik dan maar mee met het idee van thomas dat we iemand moeten vermoorden die als weerwolf meer aan zijn beroep heeft dan als niet-weerwolf.
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

zo 09 jan 2011, 15:16
Ik heb een nieuw voorstel: de veldwachter, omdat wolven vaak meer hebben aan het krijgen van een beroep dan niet-weerwolven.
Als ze een weerwolf is, komen weerwolven vaak aan goede huizen, en als ze geen weerwolf is, kan per toeval aan een weerwolf een sterke rol worden toegekend.
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

zo 09 jan 2011, 15:17
Eigenlijk ook weer niet heel nieuw, omdat Thomas het ook al als optie gaf
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 15:22
Burgermeester Tungsten schreef:(...)

P.S. Één van hen zal hier wel tegen inbrengen, dat ik de huidige burgermeester ben en dus de gevaarlijkste onder de boeren. Dat is uiteraard onzin. Mijn enige concurrent was Viccie weerwolfie, die niet zo'n heel felle verkiezingscampagne heeft gehouden. Dat een van hen nu wel opeens burgermeester wil worden is dus extra verdacht.

Maar van wie denk jij dat hij/zij burgemeester wil worden?
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 15:45
Aran The Angel schreef:Thomas, dat jij niet dood bent betekent niet per se dat jij het doelwit was. Het doelwit had ook iemand anders kunnen zijn toch?

Dat kan ja.
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 15:46
Burgermeester Tungsten schreef:(...)

Maar van wie denk jij dat hij/zij burgemeester wil worden?

Dat weet ik echt niet. Al is Trâm Anh in de slechtst positie, aangezien zij de vorige ronde per se niet burgermeester wilde zijn.
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

zo 09 jan 2011, 15:54
Weet je, we hebben toch geen idee, en ik heb nogal veel te doen voor mn studie, dus ik stem gewoon de veldwachter.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 15:55
Ik ben wel benieuwd wat de rest eigenlijk te zeggen heeft over wie nu eigenlijk weggestemd moet worden.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 16:58
Is stemmen anoniem of moet ik hier mijn stem vertellen op het forum?

En is het niet handig als Frits een poll maakt met onze namen, zodat we kunnen stemmen?
Lijkt me handiger dan steeds maar weer berichtjes naar Frits sturen Razz
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

zo 09 jan 2011, 16:59
Ja, een poll waar je anoniem je stem kan brengen.
Dan kan Frits ook meteen aan de statistieken zien wie er dood gaat.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 16:59
Princess Tram Anh schreef:Is stemmen anoniem of moet ik hier mijn stem vertellen op het forum?

En is het niet handig als Frits een poll maakt met onze namen, zodat we kunnen stemmen?

Niets hoeft, maar alles mag.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 17:02
Oh..wacht!
Bij een poll kan Frits natuurlijk niet zien, wie er wel of niet gestemd heeft. Hm..
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 17:03
En anoniem stemmen heeft geen zin:
ls de stemmen zijn geteld post ik hier de uitslag en ook wie op wie heeft gestemd.
Verteller
Verteller
Admin

zo 09 jan 2011, 17:03
Princess Tram Anh schreef:Is stemmen anoniem of moet ik hier mijn stem vertellen op het forum?

Stemmen moet anoniem zijn, zodat je niet wordt beinvloed door de stem van anderen. Ik post dan natuurlijk wel wie op wie heeft gestemd, omdat je dat moet weten. Het blijft dus bij berichten, omdat ik moet weten wie op wie stemt (ik weet nog niet hoe ik dat kan zien bij een poll)
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 17:18
Verteller schreef:

Stemmen moet anoniem zijn, zodat je niet wordt beinvloed door de stem van anderen. Ik post dan natuurlijk wel wie op wie heeft gestemd, omdat je dat moet weten. Het blijft dus bij berichten, omdat ik moet weten wie op wie stemt (ik weet nog niet hoe ik dat kan zien bij een poll)

Okay, ik snap het (:
Ik stuur je zo wel mijn stem op..
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

zo 09 jan 2011, 17:18
Oke, even centraal, we hebben een Thomas die andere mensen beschuldigt (omdat ze bepaalde beroepen hebben) en sowieso gevaarlijker is omdat hij burgemeester is, een Wouter waar iedereen blij mee is als hij gelynchte wordt, en een Arno die zegt niets te weten (evenals ik).

Is het niet het beste als Wouter (die biechtvader is) gewoon iemand uitkiest waarvan hij de biecht afneemt, en dat als dat géén wolf is, dat hij dan door Carianne zijn kracht terug kan krijgen om bij iemand anders te kijken? Als Wouter gelogen heeft, dan stemmen we hem de volgende ronde dood, als de eerste al weerwolf is (en Wouter liegt niet), dan stemmen we diegene dood, is de tweede waar hij kijkt (doordat hij zijn kracht terug heeft) een weerwolf, dan stemmen we die dood, en is dat niet het geval, dan is de kans dat er bij de andere groep een weerwolf zit een stuk groter geworden...
En misschien zou de ziener ook informatie met ons kunnen delen?
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 17:20
-

Laatst aangepast door Heinrich Emmanuël Nicolas op zo 09 jan 2011, 17:24; in totaal 1 keer bewerkt
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

zo 09 jan 2011, 17:21
Zou ik niet doen, dat is zinloos, want ik ben géén weerwolf.
Doe het dan bij iemand anders...

Nou, weetje, je mag het best doen, maar het is gewoon verspilling van je kracht....
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

zo 09 jan 2011, 17:22
Maar als jij wel een weerwolf was, zou je ook hebben gezegd dat je geen weerwolf bent.
Heb jij dan een suggestie van wie ik de biecht zou moeten afnemen?
Miki Breyll
Miki Breyll
Zwerver
Zwerver

zo 09 jan 2011, 17:23
Nou, ik zie dat er alweer druk gespeculeerd wordt hier!
Om redenen die ik niet kan begrijpen wordt ik alweer beschuldigt door burgemeester Tungsten. Ik snap niet waarom hij zo fel volhoud dat ik schuldig ben aan weet ik veel wat, en dat terwijl nog helemaal niet is bewezen dat weerwolven uberhaubt bestaan, aangezien er nog niks gebeurd is! Bovendien kan hij wel zeggen dat hij ervan overtuigd is dat er een mislukte aanslag op hem is gepleegd, maar ik vind dat vrij ongeloofwaardig. Ik snap ook niet waarom de boeren dan als gevaarlijk worden gezien. Ik vind dat voor een burgemeester, die begaan hoort te zijn met zijn burgers, hij wel erg makkelijk mensen beschuldigd zonder enig bewijs, alleen op grond van lege speculaties!
Ik zeg niet dat ik denk dat de burgemeester daarom zelf verdacht is, ik denk net als de meesten dat de Raaf waarschijnlijk weinig meer weet dan de rest, en waarschijnlijk random iemand heeft gekozen, maar ik vind het vervelend dat de burgemeester, die zich blijkbaar in het nauw gedreven voelt, zo'n behoefte heeft om een aantal waarschijnlijk onschuldige burgers te beschuldigen!
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

zo 09 jan 2011, 17:24
Miki Breyll schreef:Nou, ik zie dat er alweer druk gespeculeerd wordt hier!
Om redenen die ik niet kan begrijpen wordt ik alweer beschuldigt door burgemeester Tungsten. Ik snap niet waarom hij zo fel volhoud dat ik schuldig ben aan weet ik veel wat, en dat terwijl nog helemaal niet is bewezen dat weerwolven uberhaubt bestaan, aangezien er nog niks gebeurd is! Bovendien kan hij wel zeggen dat hij ervan overtuigd is dat er een mislukte aanslag op hem is gepleegd, maar ik vind dat vrij ongeloofwaardig. Ik snap ook niet waarom de boeren dan als gevaarlijk worden gezien. Ik vind dat voor een burgemeester, die begaan hoort te zijn met zijn burgers, hij wel erg makkelijk mensen beschuldigd zonder enig bewijs, alleen op grond van lege speculaties!
Ik zeg niet dat ik denk dat de burgemeester daarom zelf verdacht is, ik denk net als de meesten dat de Raaf waarschijnlijk weinig meer weet dan de rest, en waarschijnlijk random iemand heeft gekozen, maar ik vind het vervelend dat de burgemeester, die zich blijkbaar in het nauw gedreven voelt, zo'n behoefte heeft om een aantal waarschijnlijk onschuldige burgers te beschuldigen!

Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens. Maar dat maakt hem inderdaad niet direct verdacht. Maar misschien zou Wouter van Thomas de biecht af kunnen nemen.

Maar het feit dat hij zegt dat er een mislukt aanval op hem gepleegd is, is wel te verklaren als hij heks is
Verteller
Verteller
Admin

zo 09 jan 2011, 17:26
Even tussendoor over de biecht.
Wouter kan mij een pm sturen en vervolgens geef ik hem info en zet hier bij wie hij de biecht heeft afgenomen, hij kan ook hier posten bij wie hij de biecht wil afnemen. ik heb hem nog niet afgenomen, omdat het voor mij nog niet duidelijk is.
Miki Breyll
Miki Breyll
Zwerver
Zwerver

zo 09 jan 2011, 17:26
Ja, misschien.. maar hij kan ook de biecht afnemen bij iemand die is beschuldigt door burgemeester Tungsten.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

zo 09 jan 2011, 17:27
Het lijkt me niet handig dat hij hier kan posten van wie hij de biecht af wil nemen, omdat iemand hier nog een defense kan hebben tegen de biecht. Ik vind dat de biecht alleen afgenomen kan worden als hij een PM stuurt
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

zo 09 jan 2011, 17:28
Miki Breyll schreef:Ja, misschien.. maar hij kan ook de biecht afnemen bij iemand die is beschuldigt door burgemeester Tungsten.

Even een vraagje tussendoor aan jou, heb jij misschien nog meer info voor ons? (alle beetjes helpen Smile)
Miki Breyll
Miki Breyll
Zwerver
Zwerver

zo 09 jan 2011, 17:28
Ik denk eigenlijk dat het zonde is als hij nu al de biecht bij iemand afneemt. Als er inderdaad weerwolven bestaan, kan iedereen dat wel zijn, ongeacht beroep of weet ik veel wat. Beter is het als hij daarmee wacht tot hij echt iemand verdenkt. Het is sowieso niet zeker of Carianne hem wel zal genezen
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

zo 09 jan 2011, 17:29
Tot wanneer hebben we om te stemmen? Tot 9 uur vanavond, of 9 uur morgenavond?
Gesponsorde inhoud

Terug naar boven
Permissies van dit forum: