Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dodenbespreking

+7
Meester Lupus W. Tungsten
lidun
Meracy
SilentScreamer (Jip)
Georgette4
Verteller
Frits
11 plaatsers
Ga naar beneden
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 19:26
Hoe staat het met de stemmen, AJ?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 20:20
Arme manon..... ze heeft zo hard haar best gedaan, en nu hebben de burgers haar keihard genaaid. De burgers hebben denk ik alleen nog kans als de slet ontzettend slim is (en de heks miraculeus goed haar werk doet)
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 20:35
Ik denk dat de wolven nu 90% van de kans hebben om te winnen. Duco ligt duidelijk onder vuur bij Thomas en Nicole. Nicole gaat sowieso hem doodstemmen uiteindelijk. Thomas is vannacht dood. Lonneke en Maureen snappen het nu ook niet meer. David stemde ook op een burger. Nicole stemde op Duco, mede omdat dat zo uitkwam. Dus de enige die terecht op een wolf stemde is lidun......................................
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 21:05
Het best-casescenario voor de burgers is nu het volgende: Manon maakt in haar gratieverzoek duidelijk dat Lonneke en Maureen te vertrouwen zijn, in de komende nacht vergift Maureen Thomas en gaat er geen burger dood (dus de heks gebruikt het levenselixer of de weerwolven wijzen de slet aan).

Dan zijn er 2 geliefden, 2 andere wolven en 4 andere burgers.

Dat betekent dat Maureen eigenlijk allebei haar drankjes moet gaan gebruiken, omdat het anders helemaal hopeloos wordt. 

Trouwens, als davy en Duco tegenover Nicole en Tram Anh komen te staan, dan zullen de boys winnen omdat davy de schoolmeester is. Dan kunnen ze Nicole doden en dus alle weerwolven laten winnen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 21:39
Moeilijk allemaal... Ik denk dat zeker is dat Manon en Thomas doodgaan. Op zich is opeten van David een logisch scenario, omdat Lonneke, Maureen en lidun ook niet geheel vertrouwd worden. Manon moet dus per se verklappen wie er te vertrouwen zijn. Dan zal waarschijnlijk Maureen zichzelf redden of Lonneke redden. Dan is het wel de vraag wat het scenario dan is, vermoedelijk lidun dood? Ohja, er is ook nog een biecht. De kans is alleen best aanwezig dat TA die niet gebruikt en zichzelf offert om Duco te doden? Ik ben benieuwd naar vannacht Smile
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 22:54
In het gratieverzoek een vrij accurate verdenking van Manon! Helaas vertrouwd ze TA. Daarnaast erg spijtig dat ze geen 'ziener-info' deelt, ze weet namelijk niet of Thomas een wolf is. Dit kan ook maureen laten denken dat ze niet zeker weet of Thomas een wolf is. Als maureen niet Thomas vergiftigd is het het einde voor de burgers (of ze moeten er op gaan staan om davy dood te maken, en dat loopt spaak met duco).
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 22:59
Ik vroeg me ook af waarom ze niet gewoon zegt dat Maureen en Lonneke te vertrouwen zijn. Maar indirect doet ze dat wel. Ze zegt dat ze Duco en Thomas verdenkt en verder dat er sowieso 3 niet-wolven op haar gestemd hebben. Dat zijn dus Maureen, Lonneke en davy. Ze kan er maar twee gezien hebben, maar bij davy is al de biecht afgenomen. Dus ze heeft zelf de andere twee gezien.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 23:03
De vraag is alleen of maureen dit ook doorheeft. Ik denk overigens wel dat als de ziener doodgaat door Thomas ze wel zo slim is om Thomas te vergiftigen Smile
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 23:20
Hoi Manon, je bent echt een topper, je hebt erg goed gespeeld! Echt heel jammer dat er zo weinig mensen mee zijn gegaan in je verhaal. De schapen zijn achter de verkeerde aangelopen... Ik hoop echt van harte dat duidelijk wordt dat lidun wel te vertrouwen is en Tram Anh niet. Misschien doordat het koppel nog in leven is kan er nog iets raars gebeuren. Maureen moet vannacht beide drankjes gebruiken en Tram Anh of Nicole moet biechten...

Ik ben benieuwd!
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 23:24
Hoi lieve mensen <3

Dankjewel Jip! Ik heb het geprobeerd, maar helaas. Ik vond het vooral opmerkelijk dat ik zei dat Lonneke niet op Maureen moest stemmen, maar dat Maureen vervolgens wel op mij stemt. Ach ja... Ik hoope echt dat de burgers nu een beetje slim zijn en de goede conclusies kunnen trekken uit mijn oude berichten Wink
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 23:26
Dat hoop ik ook. Thomas doet nu voorkomen alsof het voor de wolven nu einde verhaal is, maar volgens mij staan ze er nog steeds erg goed voor...
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 23:29
De geliefden. Ik wist het gewoon! Daarom wilde ik Duco op dag 2 niet doodstemmen, want dan waren we ook een burger kwijt. Maarja...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 23:30
Eros leeft nog, die kan ze er gemakkelijk uitprikken. Ik denk dat er wel wat ge-eikel kan komen tussen de wolven omdat Duco nog leeft Wink
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 23:41
Trouwens, Jip. Ik zag dat je je afvroeg waarom ik niet gewoon beide bevinden op de muur heb gezet. Dat kan niet. Ik krijg aan het begin van de nacht pas te horen wat ik gezien heb Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 23:43
Hmm oke, dat is wat anders natuurlijk Smile

Ik zou de rol van verteller ook niet volhouden denk ik, hahaha, wat een complex gebeuren
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 23:45
Het is wel leuk dat TA richting davy stuurt. Dan weten alle wolven het koppel. Toch, als ze slim zijn pakken ze davy niet, want die kan in het voordeel gebruikt worden. Toch, dat kan ook niet.... pff dood zijn is ook niet makkelijk xD
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 23:54
Over mijn zienerbericht trouwens: was het niet overduidelijk dat ik zoveel mogelijk woorden beginnend met een 'z' gebruikte? Geen enkel nep-zienerbericht had dit, wat mij erg verbaasde. Daarnaast had ik meteen door dat Nicole een weerwolf kon zijn omdat ze mijn klaagmuurbericht 'casual' noemde, terwijl dit overduidelijk niet zo was.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 00:07
Haha, ik vind het mooi dat je Nicole nu zo goed kan lezen, omdat jullie een paar nachten elkaar verliefd in de ogen hebben gekeken Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 00:07
Ik heb het inderdaad niet gezien. Maar ik heb dan ook niet iets kunnen lezen als levend wezen Razz
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 00:16
Zo had ik hem nog niet eens bekeken. Het tweede bericht allitereerde ook met de letter L. Het verbaasde me wel dat niemand de moeite heeft genomen om de nep-zienerberichten eruit te filteren.
 
SilentScreamer (Jip) schreef:Het is wel leuk dat TA richting davy stuurt. Dan weten alle wolven het koppel. Toch, als ze slim zijn pakken ze davy niet, want die kan in het voordeel gebruikt worden. Toch, dat kan ook niet.... pff dood zijn is ook niet makkelijk xD
Duco kan wel een vrij eenvoudig tegenargument aanvoeren: davy zou een back-upwolf kunnen zijn en die wil je natuurlijk niet dood maken, als er nog andere mogelijkheden zijn. 

Verder is Thomas de echte beroepspessimist en TA de beroepsoptimist. Thomas is dan weliswaar verdacht nu, maar ze hebben wel een van de sterkste burgers dood gestemd. 
Tram Anh verwacht dan weer dat de heks niemand gaat redden. Volgens mij heeft de heks genoeg redenen om dat wel te doen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 00:32
Thomas en Tram Anh lijken voor davy te zijn. Als Nicole dat nu ook zegt wordt het interessant.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 00:38
Vraag me nog steeds af waarom David me weer zwart probeerde te maken op de klaagmuur. Ik snap de aanleiding gewoon niet...
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 00:47
Hij deed het vorige spel precies hetzelfde, zodat hij zelf niet dood ging? Alsnog niet heel slim om te doen denk ik.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 01:12
Hoi Manon! Welkom bij de dooien Wink
Wat heb je onwijs goed gespeeld, zeg! Ik heb net de boel helemaal teruggelezen! 
Echt heel jammer dat de burgers helaas de verkeerde kant op gingen stemmen. Zonde! Sad
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 12:09
Het is duidelijk dat de wolven duco voor het blok willen zetten. Ik denk dat er een superfelle ducoreactie komt over hoe dom de rest van de wolven zijn, om zijn hachje te redden Razz
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 12:37
Leuk!! Ben super benieuwd!  Duco heeft nog niet gereageerd Razz
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 12:39
Tja, Duco moet zich hier wel uit lullen inderdaad. Het helpt ook al niet echt dat hij davy de eerste dag verdedigde. Volgens mij is het eigenlijk helemaal niet handig om het dienstmeisje te doden. 

Ze vermoeden dat maurienttje de heks is, dus dan lijkt het mij in alle opzichten beter om voor haar te gaan. Dan weet je ook zeker dat het levenselixer uit het spel verdwijnt.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 13:10
Awesome, het eerste Excelbestandje is gedropt op het forum! Vet cool, vet overzichtelijk Smile Razz
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 13:24
Haha, ik maak meestal Excelbestandjes van geliefden maar dit kan ook. Het is dan wel weer frappant dat Tram Anh er bij zowel Lonneke als Lisa naast zit, want ze zijn juist wel respectievelijk Eros en zondebok.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 13:52
Nou, ze twijfelt, geloof ik Razz
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 14:17
Nicole en Manon hebben inmiddels een soort tweeling telepathie ontwikkeld. Toch leuk wat zo'n forum allemaal teweeg kan brengen. 
Ik ga denk ik popcorn halen voor als Duco reageert bij de wolven. Volgens mij moet hij gewoon rustig blijven en beargumenteren dat davy niet dood hoeft. Volgens mij weet Thomas ook dondersgoed dat het niet slim is, maar wil hij voor Duco op de kast jagen in de hoop dat Tram Anh en Nicole hem dan ook niet meer vertrouwen. Ze hebben inmiddels al wel geconcludeerd dat ze Lisa moeten laten leven. Dus het zal wel David, Lonneke of maurienttje worden.

Tram Anh zei nog dat ze wou weigeren om Lonneke de biecht terug te geven. Dat lijkt me niet slim, want je maakt jezelf extreem verdacht dan. En daarnaast kan Lonneke er ook nog eens een witte weerwolf uitpikken als die mee zou doen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 14:43
@Manon, waarom heb je Lonneke en Maureen bekeken, en niet de types die altijd hard in discussie gaan zoals Duco en Thomas? Is dat om de angst dat je anders nooit achter hun rollen komt door de stilte?
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 15:15
Als ik ziener ben, bekijk ik altijd degene die in mijn ogen een kans heeft om weerwolf te zijn. De eerste nacht kun je dat totaal niet weten, dus toen ben ik wel voor een sterk beroep gegaan, waardoor ik weet dat Davy ook geen weerwolf is. Ik wilde de tweede nacht voor Maureen gaan, omdat ik haar toen nog verdacht vond. Thomas leidde de hele discussie van haar af om op Davy te stemmen. Dan is er nog Duco die Davy heel erg verdedigde en die ik ook verdacht begon te vinden. Hij wilde Maureen dood hebben, dus als ze onschuldig was, dan maakte dat Duco verdachter. Ten slotte ging Maureen ook nog een met Thomas mee om op Davy te stemmen zonder een verklaring te geven. In mijn opzicht zou Maureen bekijken de meeste informatie opleveren. Als Duco of Thomas namelijk geen weerwolf zouden zijn, dan kon ik er niet zoveel mee. Uiteindelijk een slechte keuze, maar dat weet je achteraf pas. Maureen in nacht 2 niet dood, dus kon de informatie toch nog gebruiken.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 15:29
Ik snap je niet helemaal geloof ik. Hoe weet je door Lonneke te bekijken dat davy geen wolf is?
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 15:35
Waarom zou Lonneke liegen over de biecht? Dat zou echt heel dom zijn.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 15:48
OOOOOOOOH zo! Razz Domme ik.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 15:51
It's okay Very Happy
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 15:51
Ik hoop echt dat Maureen de goede beslissing maakt. De overwinning van de burgers hangt er veel van af.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 16:08
Jep, Maureen heeft het tot nu toe prima gedaan om geen drankjes te gebruiken. Maar dat is wel de troef van de heks, ze moet nu wel iets doen, anders kan er van alles foutgaan... Ik zou Thomas vergiftigen denk ik. En ik zou hoe dan ook degene die sterft redden  Smile
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 16:08
Als je dat hebt gedaan kan je ook openlijk delen wie er te vertrouwen is Very Happy
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 16:08
Want dan mag je toch wel dood haha
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 17:38
Duco is voor het blok gezet! Duco is dus al aan het verliezen Wink De wolven hebben het nu door, davy natuurlijk en Lonneke. Als het dorp wil hebben ze Duco en davy er zo uit Wink
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 17:51
Is al duidelijk waar David slaapt?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

zo 23 okt 2016, 18:56
TA stelt voor om op een ander te stemmen. Ben benieuwd of Thomas meegaat of er nog een schepje bovenop doet om het duco nog moeilijker te maken...
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

ma 24 okt 2016, 00:35
Ik ben benieuwd naar Nicoles reactie Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

ma 24 okt 2016, 00:45
Duco overwint toch in de discussie!

Kijken hoe het gaat Smile
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

ma 24 okt 2016, 00:55
Ik denk dat Duco inmiddels wel door de mand is gevallen. Thomas, Tram Anh en Nicole zijn niet van gisteren, integendeel.

Maar dan zien ze natuurlijk in dat Duco toch meegaat in het idee om davy op te eten, want dat mag die dan niet eens.. Ze moeten dus ter zake en het lijkt erop dat ze voor Lonneke zullen kiezen,
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

ma 24 okt 2016, 01:14
Ja eigenlijk moeten ze zorgen dat davy's voorbeeld doodgaat in de discussie in plaats van een andere wolf hahahaha.

Duco is sowieso door de mand gevallen, alleen realiseert iedereen zich dat ze wel met hem mee moeten om te winnen.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

ma 24 okt 2016, 11:34
Wow, check de weerwolven! Ze spelen open kaart! Surprised  Shocked
Ik ben onwijs benieuwd naar hun plan voor overdag! Razz
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

ma 24 okt 2016, 11:45
Duco heeft er inderdaad voor gekozen om open kaart te spelen. Dat lijkt me wel verstandig, want anders hadden de andere wolven hem en davy de volgende dag door de shredder gehaald. 
Hieruit kunnen ze ook concluderen dat Duco geen witte weerwolf is, want dan had Duco de vorige nacht gewoon Nicole op kunnen eten, zodat davy zich bij hen zou aansluiten..
Gesponsorde inhoud

Dodenbespreking - Pagina 3 Empty Re: Dodenbespreking

Terug naar boven
Soortgelijke onderwerpen
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum