Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dodenbespreking

+7
Meester Lupus W. Tungsten
lidun
Meracy
SilentScreamer (Jip)
Georgette4
Verteller
Frits
11 plaatsers
Ga naar beneden
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

ma 24 okt 2016, 23:00
Ik vermoed dat je wel een ruime deadline mag zetten, AJ. Ook al zijn het maar weinig personen die kunnen stemmen, het zijn wel de minst actieve spelers.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

ma 24 okt 2016, 23:02
Verteller schreef:Lisa heeft precies alle wolven het stemrecht ontnomen. Alleen davy, Lonneke, David en maurienttje mogen stemmen. Davy kan één van de laatste drie ook nog het stemrecht ontnemen. 

En ook niet onbelangrijk: als de stemmen nu staken gaat er niemand dood. Dus als davy iemand laat nablijven (zou ik zeker doen), dan heeft iemand minstens twee stemmen nodig om te sterven. Dan moeten de andere twee echte echte burgers het dus eens zijn.

Ik ben echt ontzettend benieuwd! Eigenlijk is het spel nu helemaal opnieuw begonnen, zo lijkt het Wink
Alles ligt weer helemaal open, nu de wolven eigenlijk niks meer kunnen doen Wink
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

ma 24 okt 2016, 23:02
Ennnn we zijn alweer op pagina 5 beland! Very Happy
Ik hoop zo dat er een goede discussie komt met veel berichten Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

ma 24 okt 2016, 23:52
Wauw TA en Thomas gaan echt over hard
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

ma 24 okt 2016, 23:56
SilentScreamer (Jip) schreef:Wauw TA en Thomas gaan echt over hard

Ja, hahahaha! Very Happy Ze houden de discussie wel goed gaande zo Razz
Ik kan ook niet wachten op reactie van andere bewoners Smile
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 01:37
Georgette4 schreef:
Meracy schreef:Thomas gaat sowieso niet dood vandaag, maar als er op Tram Anh gestemd wordt, zal hij geen gratie geven.

Ja? Denk je dat hij het gaat overleven vandaag? Tram verdedigt ook wel goed, vind ik Smile

Ja, tuurlijk. Hij is de kasteelheer Razz
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 02:25
Ik ben ook confused van die hele discussie tussen Thomas en TA. Sowieso mogen ze allebei niet stemmen, dus het moet ze erom te doen zijn om de burgers te overtuigen.

Of ze zetten hun tweestrijd in scène om de discussie bij Duco en Nicole weg te houden, maar dat blijkt niet uit het weerwolvenforum. Thomas lijkt Tram Anh echt niet te vertrouwen... Maar ik begrijp niet waar hij dan uit concludeert dat Nicole en Duco het niet kunnen zijn.

Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 06:54
Ik heb het idee dat Thomas niet voorbereid was op het feit dat hij de nacht zou overleven en dat hij vanwege zijn klaagmuurbericht verder moet gaan met het beschuldigen van Tram Anh (als hij dood zou zijn, dan zou er de kans zijn dat Tram Anh de witte weerwolf is). Tram Anh wist niet dat dit bericht op de klaagmuur zou verschijnen, dus ik kan me ook voorstellen dat ze zich verraden voelt.
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 10:45
ik vind het ook wel knap dat de heks de enige niet wolf uit het rijtje in Manon's smeekbede heeft gehaald. Hopelijk denken de burgers nu niet gelijk dat Manon helemaal op het verkeerde spoor zat.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 11:46
Tja, ik vind de theorie van David ook wel bijzonder. We bekijken Thomas omdat ik hem wel vertrouw? huh?

Ik voel ook wel heel erg mee met TA, zij krijgt nu net als Manon een enorme beschuldiging over zich heen, terwijl dat totaal niet nodig is. Toch, TA komt er niet mee weg omdat ze wolf is. Ze heeft wel de macht om de biecht niet terug te geven, maar daar wint ze ook geen vertrouwen mee. Ze MOET dus overtuigen dat Thomas dood moet...

Wauw.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 13:38
Ik begrijp ook niet waarom TA niet het ultieme argument gebruikt door te zeggen, doe een biecht op Thomas, en als hij burger is mag je mij meteen doodmaken of vergiftigen?
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 13:40
Dat heeft ze toch gezegd in haar laatste bericht?
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 13:44
Wat Tram Anh zou kunnen doen is gewoon toelaten dat de biecht op haar wordt gebruikt. Als ze dan een "bruine" weerwolf blijkt te zien, kan Thomas haar gewoon gratie geven. 

Maargoed een slimme biechtvader/moeder zegt bij een weerwolf altijd dat die wit is, ook als het niet zo is.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 13:47
Maarja, aan een biecht bij Thomas heb je niet zoveel... de heks heeft haar vergif ook al gebruikt. Of nouja, je weet dan zeker dat hij een weerwolf is, maar dan gaat het nog minstens 2 dagen kosten om hem dood te krijgen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 14:58
Dan zou het wel erg slim zijn van Lonneke ja xD Die onthoud ik.

Ik begin eindelijk de waarde van de witte in te zien...

Ik had niet gelezen dat TA dat zei, maar dat zal wel in het bericht zitten dan Wink
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 15:16
Ik begin ook wel de tactiek van Thomas in te zien. Keihard om je heen slaan, omdat anderen niet in staat zijn alle argumenten te overzien.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 15:42
Maargoed, zou het voor de burgers niet gunstig zijn nu het koppel te vermoorden? Daar is ook gewoon een sterk vermoeden dat Duco wolf is, en als ze een beetje doordenken weten ze dat ze dus aan de kant van de wolven zullen staan. Verder wel gewoon Thomas biechten en dan vergiftigen (de meeste burgers weten niet dat het drankje al gebruikt is)
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 16:26
Volgens mij moet Thomas gewoon gratie verlenen als er weerwolf wordt dood gestemd... Dan weet die namelijk zeker dat een eventuele witte weerwolf vannacht moet toeslaan.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 16:29
Zal hij gratie verlenen als er een weerwolf is gevonden met de biecht? Dat lijkt me sterk.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 17:00
ik vind het interessant. als TA nu snel reageert dan wordt er gebiecht op thomas Smile
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 17:19
Geloof dat TA niet de laatste berichten gelezen heeft Razz
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

di 25 okt 2016, 17:28
Meracy schreef:Zal hij gratie verlenen als er een weerwolf is gevonden met de biecht? Dat lijkt me sterk.
Natuurlijk, als het maar geen witte weerwolf is. Als Thomas meewerkt met het wegwerken van een bruine weerwolf, dan helpt die een eventuele witte weerwolf alleen maar. 

Inmiddels heeft Tram Anh laten weten dat ze Lonneke de biecht teruggeeft. Dat betekent dat het haar menens is. Anders had ze haar gave wel gebruikt om Thomas het gratierecht terug te geven.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 00:46
Ja, als de witte niet bestond hadden ze al gewonnen in principe...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 13:05
dooie boel hier
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 13:44
Grappig, Jip xD
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 13:46
Hoi allemaal! Ik ben ook weer terug van weggeweest! Ik heb net alle berichten eens goed doorgelezen; het gaat echt hard tegen hard! Ik vind het wel een gekke wending, daarzo in het dorp. Wel een grappige tip trouwens, Arjo, om als biechtmoeder gewoon maar te zeggen dat de wolf wit is, ook als dat zeker niet het geval is. En dan gaan de stemmen naar Thomas, die zichzelf toch gratie zal verlenen en dan ben ook heel erg benieuwd hoe de weerwolven in de eerstvolgende nacht tegen elkaar gaan praten Very Happy Hopelijk ziet Lonneke ook deze mogelijkheid in! Wink Biechten op David is sowieso veilig, grote kans dat ze dan stemmen op Duco, omdat hij verdacht wordt als wolf én als geliefde Razz

Leuk dit! Very Happy Ik kan niet wachten op de rest Wink
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 14:03
Door het hele gevecht tussen Thomas en Tram heeft nog geen enkele burger zich afgevraagd waarom de helft van de inwoners niet mogen stemmen. Slimme zet van de wolven.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 14:14
Hihi, ja! Very Happy Dat hele gegeven wordt helemaal ondergesneeuwd door een waterval van wolvenargumentatie tussen Tram Anh en Thomas Razz  En op zich hebben best wel veel mensen geen stemrecht meer... Wink
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 14:27
Het is ook wel logisch dat dat gevecht afleidt... Hetgene wat de zondebok kiest is maar een onderbuikgevoel, wat voortkomt uit informatie die de rest ook heeft. Dus die informatie is ondergeschikt aan de informatie die TA en Thomas geven. Desalniettemin is het echt heel zuur voor de burgers dat het vergif verkeerd gebruikt is, want ze komen er nu vast achter dat Thomas wolf is, maar ze kunnen hem gewoonweg niet kapot maken... Daarom zou ik ook uiteindelijk op duco stemmen met z'n drieën als dat kan, want dan heb je in ieder geval het koppel kapot. Daarnaast is het ook nog niet geheel duidelijk of maureen wel te vertrouwen is...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 14:30
ik denk dat de wolven na dit potje veel na te bespreken hebben hahaha Razz
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 14:34
Ik snap niet waarom de burgers nog in de war zijn. Ik heb echt duidelijk aangegeven dat Maureen geen weerwolf is in mijn gratieverzoek :/


Laatst aangepast door Meracy op wo 26 okt 2016, 14:37; in totaal 1 keer bewerkt
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 14:34
SilentScreamer (Jip) schreef:ik denk dat de wolven na dit potje veel na te bespreken hebben hahaha Razz

Hahaha, dat denk ik ook wel Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 14:46
ik raak nogal snel het overzicht kwijt in dit soort spellen...

maar je hebt gelijk, eigenlijk staan de wolven wel vast Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 14:47
Ik denk ook omdat de wolven zo druk zijn met lullen, dat andere argumenten vergeten worden. Volgens mij hebben alle burgers weinig tijd om het hele forum te lezen, dus zijn de laatste dingen die gebeuren het belangrijkst.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 14:50
Ja, haha! Very Happy Ze blijven elkaar maar beschuldigen, haha! Ik ga zo op bezoek bij een wolf trouwens. Ik ben onderweg naar Trâm Anh in Rotterdam Wink Gezellig daar de stad in enzo Smile
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 15:07
YAY BIER
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 15:24
Wat een geweldig potje is dit zeg Very Happy
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 15:26
Nicole heeft net laten weten dat ze vermoed dat TA de witte weerwolf is. Oftewel de van de wolven denkt iig 3 man dat er een witte in zit. Ik weet het niet zeker meer of Duco ook dat vermoeden heeft Razz
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 15:28
Ja inderdaad zeg. 

Ik begrijp dat je alert bent op een witte weerwolf ook al doet die misschien niet mee, maar de weerwolven zijn nu een beetje paranoia confused
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 15:35
Dat betekent dus dat het nog wel eens heel erg fout kan gaan hahahaha
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 15:36
Ook mooi trouwens dat Maureen een biecht wil op Thomas, terwijl zij in staat was om hem te vergiftigen...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 19:15
dus, 4 mensen om te stemmen. Dat lijkt me dan weer onhandig als davy zijnde. Zonder burgemeester moet je echt voorkomen dat er niemand doodgaat. Echter is het ook wel weer logisch dat davy niet redeneert als burger... Toch, zolang Nicole niet doodgaat (en echt verdacht is ze ook nog niet), dan kan davy ook niet met de wolven redeneren. Zolang is het voor davy ook niet gek om als burger te redeneren. Echter is het voor de meesten wel duidelijk dat duco en davy koppel zijn, dus liggen ze er wss wel snel uit...... Daarom moet je als burger denk ik nu zorgen dat Duco doodgaat, dan zorg je er in ieder geval voor dat je niet achterligt in het stemrecht. Stemmen op Thomas zou achterlijk zijn nu...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 19:54
ik ben een beetje verslaafd geloof ik........................................................

er is al veel te lang niks gebeurd
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 20:35
Tja.. als die site er gister niet uit had gelegen -.-

Maar ik kan de keuze van davy ook niet helemaal thuisbrengen. Uiteindelijk maakt het niet veel uit denk ik. Voor de weerwolven is het belangrijkst dat Duco blijft leven. Daar zorgen Thomas en TA nu wel uitstekend voor.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 20:40
Ja, tactisch gezien zou je voor Duco moeten gaan, ook al is dat tegen je gevoel in, omdat je liever vanwege de zekerheid op Thomas stemt. Gezien Thomas een erg veel argumenten gebruikt om iedereen verdacht te maken zou ik het zegmaar wel goed vinden als er bij Thomas gebiecht wordt, want dan wordt de onzekerheid of Thomas wel te vertrouwen is weggenomen. Toch, is het relevanter als Tram Anh doodgemaakt wordt, door de burgers, gezien die niet gered zal worden. Dan missen de burgers een stemmende de volgende dag. Duco zou ook prima zijn, maar dan mis je ook een burger, die uiteindelijk toch wolf was. Duco doodstemmen zou voor de burgers dus het beste zijn, maar behoorlijk onwaarschijnlijk... gek genoeg. Ik zou verwachten dat Duco of davy al dood zou zijn in deze fase van het spel, maar ze zijn veiliger als je zou denken.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 20:48
SilentScreamer (Jip) schreef:Ja, tactisch gezien zou je voor Duco moeten gaan, ook al is dat tegen je gevoel in, omdat je liever vanwege de zekerheid op Thomas stemt. Gezien Thomas een erg veel argumenten gebruikt om iedereen verdacht te maken zou ik het zegmaar wel goed vinden als er bij Thomas gebiecht wordt, want dan wordt de onzekerheid of Thomas wel te vertrouwen is weggenomen. Toch, is het relevanter als Tram Anh doodgemaakt wordt, door de burgers, gezien die niet gered zal worden. Dan missen de burgers een stemmende de volgende dag. Duco zou ook prima zijn, maar dan mis je ook een burger, die uiteindelijk toch wolf was. Duco doodstemmen zou voor de burgers dus het beste zijn, maar behoorlijk onwaarschijnlijk... gek genoeg. Ik zou verwachten dat Duco of davy al dood zou zijn in deze fase van het spel, maar ze zijn veiliger als je zou denken.

Ja, dat dacht ik nu ook wel eigenlijk!  Razz Ik vind dit nog steeds eenr fascinerend potje Wink
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 20:50
Duco begint ook heerlijk cynisch te doen, precies Thomas terugpakken op zijn beschuldigingen Razz
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 20:54
Duco, ik kies jou!!!

Zou het kunnen dat Thomas gewoon stemmen naar zich toe wil trekken? Hij slaat gewoon zo wild om zich heen dat iedereen het verdacht gaat vinden. Hij kan zichzelf toch gratie geven. En zo blijven de andere wolven leven, zonder verdacht te raken. Hoe dan ook gevaarlijk is het wel, want Thomas kan niet ineens terugkrabbelen.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 20:55
@Jippert: Ja, Thomas krijgt nu echt de volle laag! Ik ben nog steeds benieuwd wat Nicole gaat zeggen in het dorp Wink


Laatst aangepast door Georgette4 op wo 26 okt 2016, 20:58; in totaal 1 keer bewerkt
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

wo 26 okt 2016, 20:57
Verteller schreef:Duco, ik kies jou!!!

Zou het kunnen dat Thomas gewoon stemmen naar zich toe wil trekken? Hij slaat gewoon zo wild om zich heen dat iedereen het verdacht gaat vinden. Hij kan zichzelf toch gratie geven. En zo blijven de andere wolven leven, zonder verdacht te raken. Hoe dan ook gevaarlijk is het wel, want Thomas kan niet ineens terugkrabbelen.

Haha, zo heb ik het nog niet eens bekeken... Dat zou zomaar kunnen inderdaad. xD Wink
Gesponsorde inhoud

Dodenbespreking - Pagina 5 Empty Re: Dodenbespreking

Terug naar boven
Soortgelijke onderwerpen
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum