Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dodenbespreking

+7
Meester Lupus W. Tungsten
lidun
Meracy
SilentScreamer (Jip)
Georgette4
Verteller
Frits
11 plaatsers
Ga naar beneden
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 15:32
Wat als geliefden wolven zijn en er alleen nog wolven leven?
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 15:39
Als de geliefde allebei wolven zijn (en geen witte weerwolf), dan winnen ze samen met de wolven. Precies zoals dit bij twee burgers is.

In dit spel zijn er nu nog 3 teams (waren er 4, maar de fluitspeler is al dood):
1. Duco en davy
2. Andere weerwolven (Tram Anh, Nicole en Tungsten)
3. Burgers (de rest)

Zodra Nicole doodgaat, dan worden de eerste twee samengevoegd.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 16:56
Dat laatste snap ik niet, waarom moet Nicole eerst doodgaan?
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 17:04
Georgette kan de vraag zelf beantwoorden. 

Het bericht van Thomas is misschien bedoeld om te kijken of het echte koppel zou gaan beweren dat het bericht klopt.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 17:24
Ik stelde de vraag ook omdat ik weet dat ze dit leest Razz

Maar vraag me af waarom de geliefden en wolven pas samenklonteren als Nicole doodgaat.
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 17:29
Zolang Nicole nog leeft, is davy's rol het dienstmeisje en dat is een burger. Daarmee zijn Duco en davy dan een burger-weerwolfkoppel. Echter als Nicole doodgaat verandert davy's rol in weerwolf en dan zijn ze een weerwolf-weerwolfkoppel.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 18:25
Haha, maar Jippert, tijdens dag 1 heeft niemand laten weten of hij/zij betoverd was en in de discussie dacht men daarom dat er geen fluitspeler aanwezig was in dit potje. Dan heb ik mijzelf toch niet verraden? Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 18:42
Ik vind het niet een heel logische redenering, want dan kost het je een extra ronde om men te betoveren... Razz en nadat iemand betoverd is zal diegene dat wel melden Smile
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 19:19
Hmmm, ik had eigenlijk weer op een felle discussie gehoopt, maar het valt reuze mee. 
Volgens mij maakt het weinig uit of je als fluitspeler op dag 1 op de klaagmuur zegt of je rol erin zit of niet. De rede dat niemand betoverd heeft geclaimd was omdat ik en David betoverd waren. Dat maakt het voor David riskant om te claimen dat hij met mij betoverd is omdat ik het niet kan bevestigen. De kans dat dit gebeurd is erg klein en als het wel gebeurd komen de betoverden van nacht 2 waarschijnlijk wel tevoorschijn. Bovendien kan je er met 13 spelers er wel vanuit gaan dat de fluitspeler erin zit, zeker aangezien het meer een pro wolf beroep in dan pro burger (die erin moeten zitten gezien het trackrecord van de wolven hier op het forum). Wat wel een groot risico is, is dat iemand op basis van de tekst misschien achterhaalt wie het geschreven is, maar met zo'n kort bericht gebeurd dat waarschijnlijk niet.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 20:29
Ah oke, dat maakt veel duidelijk. Zo tactisch was ik nog niet. Ik vond de fluitspeler maar saai, omdat die gewoon iedereen betovert en iedereen verteld het elkaar en op het einde wordt je doodgemaakt en dan jeuj.

Maar het is nog wel wat spannender dan dat haha.

Ik hoopte ook op meer discussie. De burgers verdenken wel vaak de goeden, echter gaan ze ook wel veel mee in de redeneringen van de wolven, alsof dat de medestanders zijn. Ben benieuwd hoe het gaat.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 20:32
Ik vond net deze zin in archief spel 1:
Ik hoor wss zo van kasteelheer of die Viccie Weerwolfie wil redden, want hij is online op msn Dodenbespreking - Pagina 2 Icon_biggrin

geniaal, die msntijd, dan wist je gewoon wanneer iemand op de pc zat Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 21:05
Oei, als Lonneke voor davy gaat, dan kan het voor de geliefden erg de goede kant op gaan :O
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 21:11
Jaaaa, ik heb die zin ook gelezen. Sowieso had Victor best wel een coole naam, haha! Razz Ik ben echt benieuwd wat Lonneke gaat doen Smile


Edit: Awesome, ik ontdekte ineens dat ik een derde sterretje heb ontvangen bij mijn naam. Volgens mij was dit dan mijn 1000ste bericht, vet leuk!! Very Happy


Laatst aangepast door Georgette4 op vr 21 okt 2016, 09:41; in totaal 1 keer bewerkt
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 21:17
Ik denk wel davy, daar is genoeg aanleiding voor. Toch is misschien Duco zinniger, vanwege zijn hardere woorden. Het zal wel één van de twee worden. Voor duco is het super gunstig als ze davy doorlichten. Op het eind zal dan wel vermoed worden dat zij geliefd zijn, mocht Eros dan dood zijn.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 21:18
Buiten het feit dat Eros dan wel gewoon op de klaagmuur gaat zeggen dat duco en davy geliefd zijn
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 21:18
Maarja, Lonneke is zelf Eros, dus ze weet allang dat doorlichten van davy niet zo zinnig is............................................. waarom zit ze dan zo over te praten.............
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 21:32
Oeh, dit gaat nog wel leuk worden Razz Maar goed, Lonneke weet natuurlijk wel het stelletje, maar ze weet als het goed is niet hun rollen. Ben benieuwd wat Thomas' tactiek gaat worden in de weerwolvennacht, Hij vermoedt namelijk al dat Duco en Davy geliefden zijn.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 21:37
Dat is inderdaad waar, ze kent de rollen niet. Nog steeds weet ik niet of het voor haar niet beter is om Thomas door te lichten. Daar ging Duco ook hard op Wink Het stelletje onderuit halen is wel handig door op de klaagmuur te kladden Wink Moet je dat alleen wel op tijd doen.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 21:51
Misschien doet Thomas dat wel Razz Ik zie hem daar ook wel voor aan, eigenlijk Wink Als je alles weet, zoals wij alledrie nu, dan kun je goed opmaken dat Duco Davy weer enigszins verdedigt. Davy is zelf niet heel duidelijk en hij laat niemand nablijven. Toch heeft hij waarschijnlijk grote kans dat hij de dag gaat overleven. Leuk dit Very Happy Ik ben benieuwd of de biecht naar Davy doorgaat Wink
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 21:57
Ik bedoelde dat Lonneke ze moet verraden, die staat aan de kant van de burgers. Alleen op dit moment dat benoemen is een beetje onhandig want als het twee burgers zijn ben je kapot. Daarom misschien wel slim om erop aan te dringen duco en davy beide te laten biechten Smile Dat zou wel een epische erosactie zijn.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 22:02
Hahaha! Very Happy Maar of ze de biecht terugkrijgt van de kwakzalver is maar de vraag. Dat is toch ook een weerwolf dacht ik nu? Razz Of heb ik het niet helemaal goed gevolgd?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 22:04
Correct, maar als TA het niet doet, dan is ze weer verdacht Wink Dus daar moet extra druk opgezet worden. Volgens mij opperde zelfs Nicole dat Smile
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 22:06
Oja, goed punt Razz Dat is waar ook Smile Je zou inderdaad nu niet denken dat Trammie een wolfje is, als je haar zo 'hoort'. Op zich is er dan een aardige kans dat Lonnie wel haar biechtje terugkrijgt. Leuk, ben benieuwd. Ik vind Manon trouwens ook best sterk spelen. Ze redeneert slim Smile
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 22:10
Ja maar Manon heeft ook wel weer goede informatie als ziener. Dus als manon niet doodgaat kan ze het hele zootje plat leggen. Ik denk dan ook dat manon het volgende wolvenslachtoffer wordt. Snap niet dat ze voor mij ipv haar zijn gegaan...
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 22:14
Oja, verrek. Dat was ik ook alweer vergeten Razz  Ik denk inderdaad dat ze de volgende nacht dan niet gaat overleven. Maar met dat Duco-Davy verhaal gaat het nog wel spannend worden wie ze gaan opeten. De wolven wilden misschien al Davy killen afgelopen nacht, maar toen zijn ze helaas voor jou overgestapt om jou te doden. Of Maureen gaat eraan, dat is natuurlijk ook nog steeds een optie. Als je wolf was, wie zou jij dan de komende nacht killen? halo
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

do 20 okt 2016, 22:19
Oeh, biechten bij Manon is ook wel een leuk en interessant idee voor dag 3. Razz (@Thomas' opmerking)
Ik ben benieuwd!
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

vr 21 okt 2016, 00:25
Het lijkt er nu op dat er een biecht komt bij davy. Ik vraag me af wat ze gaan doen als ze weten dat hij het dienstmeisje is. Hij kan gewoon liegen over wie zijn meester is en dat zou ik als ik hem was zeker doen. 

Een biecht op dag 3 is nog niet zeker. Dan moet Lonneke of Maureen de komende nacht overleven. Wel is het zo dat Tram Anh in redelijkheid niet kan weigeren die biecht terug te geven, want dat zou haar superverdacht maken. Als Thomas haar dan ook nog redt, gaan ze er allebei aan. Dus dat is geen optie.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

vr 21 okt 2016, 09:38
Yay, biechten bij Davy! Wink

Hoezo weten ze dan meteen dat hij dienstmeisje is? Meestal liet je toch alleen weten of hij/zij weerwolf is of niet? Razz Of is dat aan de biechtmoeder om de anderen te laten weten of diegene een wolf is of niet, dus of Lonneke dan de rol wel of niet prijsgeeft?
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

vr 21 okt 2016, 10:08
Bij het biechten krijg je wel de daadwerkelijke rol te weten. De ziener krijgt alleen door of iemand wel/geen weerwolf is. In sommige gevallen is dat laatste beter, want bij een biecht krijg je bij de kleine wilde niet de hoedanigheid te weten en bij de ziener juist wel.

Het roept nog wel een vraag bij me op:
Wat doen we als er bij het dienstmeisje de biecht wordt afgenomen, nadat ze van rol is veranderd?

Hier had ik nog niet echt over nagedacht, dus dat is zeker een evaluatiepuntje.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

vr 21 okt 2016, 13:07
Aaah, okie! Dus nu heb je laten weten dat Davy gewoon het dienstmeisje is, dus als burger.

De tweede vraag zou je na afloop kunnen verplaatsen naar het vragenforum. Of in je 'denktank'-topic.
Ik zou dat eigenlijk nog geheim houden, ik denk dat het leuker is voor het spel. Anders wordt alles meteen al ingevuld en het is juist leuk om nog een beetje onzekerheid te hebben in het spel Very Happy
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

vr 21 okt 2016, 13:16
Hmm... ik ben er nog niet helemaal uit wat beter is. Het is wel zo dat je dan met de biecht helemaal niets te weten komt, want je weet al wel zeker dat het dienstmeisje een andere rol heeft.

Aan de andere kant: bij de kleine wilde wordt ook niet de hoedanigheid bekend gemaakt, maar daarvan weet je dan tenminste dat die in een weerwolf kan veranderen. 


Nu even terug naar het huidige spel. Lonneke heeft de rol meteen bekend gemaakt en ik vraag me af of dat slim was. Nu weten de wolven eigenlijk dat ze davy beter met rust kunnen laten, want mogelijk wordt hij zelf ooit een wolf. Evengoed zullen de burgers hem met rust laten, want hij kan ook een back-up-ziener of -heks worden. 

In ieder geval zijn Duco en davy hier enorm mee geholpen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

vr 21 okt 2016, 13:36
Soms krijg ik het idee dat het dorp niet volgt dat er mensen dood zijn Razz Nu word ik weer verdacht van wolverij omdat ik op davy heb gestemd. Zag Frits en Georgette ook nog wel weer langskomen in de discussie haha.
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

vr 21 okt 2016, 13:45
Haha Jip, inderdaad. Er wordt ook voortdurend beweerd dat Georgette onschuldig was en dat degene die op haar stemden verdacht zijn. Volgens mij is de fluitspeler toch echt een bad guy..
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

vr 21 okt 2016, 13:56
Jep...

Ik hoop echt dat mensen Manon gaan volgen. Het probleem is dat Manon zo goed redeneert dat ze zich volledig in de kijker speelt. Volgens mij hebben de wolven nu zeker door dat Manon de ziener is, en onvermijdelijk dus het volgende maaltje. Manon moet dus per se nu haar informatie delen. Waarom zou ze niet gewoon alle informatie op de klaagmuur kladden. Dus niet alleen de laatste (wat zieners tot nu toe altijd doen), maar ook gewoon de eerdere (dus Maureen en Lonneke).
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

vr 21 okt 2016, 14:17
Het is wel lastig om Manon te zijn nu. Je wil iedereen de goede richting opsturen. Maar als ziener is je een beetje op de vlakte houden misschien wel verstandig. Je bent tenslotte burger met de meeste informatie. In ieder geval moet Maureen Manon redden als ze dreigt te sterven...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 13:53
Het is wel eng stil op het forum Sad
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 14:32
Ik heb inmiddels wel twee stemmen binnen tegen lidun. Ze heeft ook nog niet veel gezegd en ze is ook nog eens zondebok. Dat ziet er voor haar niet goed uit. Voor de toeschouwers is het evenwel spannend als de zondebok doodgaat, want dat kan de volgende stemming behoorlijk in de war schoppen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 15:54
Ik vind het bericht van Thomas ook enorm sterk. Hij heeft een ernstig lang betoog gehouden tegen Manon. Ik denk dat er velen voor vallen. Daarnaast lijken de geliefden toch langzamerhand door de mand te vallen. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als de ziener doodgaat. Dan is sowieso Thomas de lul. Geen idee wie er dan dood gaat.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 15:55
Lonneke gaat ook mee met de wolven. Manon heeft nu echt een nadeel dat ze zich niet meer kan verdedigen. Anders had ze Thomas nog zwart kunnen maken Smile
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 16:41
Haha dit is de Thomas die ons twee een flink hoofdpijndossier bezorg heeft XD.

Als Manon sterft, dan ziet het er niet goed uit voor de burgers. Maureen moet dan wel haar vergif op Thomas inzetten, want hij is kasteelheer. En zelfs als de weerwolven dan falen hebben ze samen met davy een meerderheid (nog los van het feit dat davy ook nog eens schoolmeester is).

Maargoed binnen de roedel moet er ook nog gestreden worden..
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 16:45
Buiten het feit dat men nu 'vergeet' de kwakzalver in te zetten Razz
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 16:47
Dat mag niet. De kwakzalver mag pas de volgende dag een actie herstellen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 16:52
Oh ik dacht dat juist de biecht pas de volgende dag ingezet mag worden. De volgende dag mogen dus wel de kwakzalver EN de nieuwe biecht ingezet worden?
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 17:31
Wauw wat een betoog, ik ben heel benieuwd of Thomas het voorelkaar krijgt de ziener dood te stemmen. Maar zelfs als het niet lukt petje af.
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 17:36
Wat ik wel denk (en vooral ook hoop, want ik hou van tactische spelers) is dat Manon in haar gratieverzoek zijdelings kan opmerken dat maurienttje en Lonneke onschuldig zijn. Natuurlijk gaat Thomas haar dan nog niet redden, maar dan worden de burgers tenminste een beetje gemobiliseerd.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 17:43
oja, dan hoef je niet op de klaagmuur te kalken natuurlijk Razz

Manon gaat dood, ze gaat het niet tegenhouden. Thomas is te sterk Wink
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 17:48
Oi oi, Manon toch nog online, en ze is not amused.

Hoewel ik het goed vind dat ze nog even het een en ander neerzet, heb ik niet het idee dat ze een duidelijk statement maakt op wie ze moet stemmen. Als ze slim was zou ze haar stem veranderen op Thomas of Duco, om haar punt duidelijk te maken!

Overigens moet Thomas haar wel gratie verlenen, anders is Thomas sowieso dood vannacht. Leuk, die beroepen Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 18:34
De sfeer wordt grimmiger...
Verteller
Verteller
Admin

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 18:47
Waarom zou Thomas haar gratie gaan verlenen? Dat lijkt me niet slim. Als de heks haar vergif op hem inzet, dan is het vergif wel kwijt en daarnaast kunnen de wolven de komende nacht ook gewoon weer toeslaan. Maureen is dan bijna gedwongen allebei de drankjes in te zetten.

Nee, Thomas moet echt geen gratie gaan verlenen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

za 22 okt 2016, 19:23
Tja, het is wel een bijzonder offer. Ik begrijp je volledig, maar hij kan het nooit goedpraten, dus hij moet een offer brengen. Dat is misschien wel het verstandigste.
Gesponsorde inhoud

Dodenbespreking - Pagina 2 Empty Re: Dodenbespreking

Terug naar boven
Soortgelijke onderwerpen
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum