Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Maaltje 3 (of toch 2)?

di 13 dec 2016, 23:46
Hahahahahahaha we hebben de ziener gevonden Very Happy

Geweldig Very Happy


Laatst aangepast door SilentScreamer (Jip) op wo 14 dec 2016, 00:14; in totaal 1 keer bewerkt
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 00:13
Nu zitten we in het spel waar we actief een gezamelijke keuze moeten maken. Victor, ik weet niet of het expres was, maar volgende keer wel stemmen. Het werkt deze ronde wel in de voordeel dat maar twee wolven op David hoefden te stemmen. Arjo nam hierin prachtig het voortouw en we hoefden alleen te volgen. Dat Georgette en Maureen ook op David stemden werkt enorm in ons voordeel. Dat betekent dat we prima Arjo kunnen beschuldigen voor meetrekken. Ook hebben we geen ziener meer dus niemand weet of AJ te vertrouwen is. Dus dit werkt ook in ons voordeel. We moeten iemand opeten die sowieso vertrouwd wordt door het volk. Manon heeft hier de grootste macht. Ik heb na afgelopen dagen nog sterker het gevoel gekregen dat ze heks is. Haar kapotmaken is dus een optie. Ik heb ook voor eigen inventaris een bericht geschreven voor het dodenforum, en die kan ik nu ook met jullie delen:

Jip to dodenforum schreef:Hoi TA en Lisa,

Ik heb wat behoefte aan overzicht van mijn verdenkingen, dus die deel ik aan jullie mede, kunnen we achteraf checken of het klopt

Heks: Manon, ze gaf de eerste en tweede dag al hints een heel goed idee over hoe het zit met de heksacties, ze is zo accuraat dat ik er vanuit ga dat zij het is. Dat heksenbericht gaf zij aan dat het wel eens niet waar kon zijn, terwijl de rest meteen aannam dat het niet klopte, en de tweede dag lichtte ze ook toe dat de heks weet wie er gedood zijn (wat klopt). Het yetibericht van Thomas is natuurlijk nonsens, maar daar sturen we al een tijdje goed op aan. Een paar mensen lijkt het te geloven (AJ?). 

Ziener: Lonneke, ik denk dat ze niet voor niets doorgaf dat het eerste bericht van de ziener is, ze is wel actief genoeg om slim om te gaan met de klaagmuur, maar niet zo ervaren dat ze had kunnen voorzien dat alle ervaren spelers twijfelen over of die wel of niet op de klaagmuur iets over Arjo had moeten zeggen...

Geliefden: Vermoed iets met Manon, omdat TA Eros is. Omdat Manon hoogstwaarschijnlijk haar drankje de eerste nacht gebruikt heeft is de kans ook aanwezig dat haar geliefde dit voor haar heeft gedaan. Het zou me niks verbazen als ze verliefd is op Arjo, omdat die nu al aangeeft haar te vertrouwen, terwijl voor zo'n verbond nog niet zoveel aanleiding nodig is. Als het een lesbisch koppel is zou ze ook weer met Nicole kunnen zijn, maar dat lijkt me gezien hun krachten uit spel 14 al bewezen hebben daar veel te sterk in te zijn. Voorlopig verwacht ik dat niet.

Yeti: denk ik er niet in. Niemand probeert dat echt stevig te ontkennen dat die actief was.

Wolven: Thomas, Duco, Victor en ik. Ik ben nog niet paranoia over een witte haha Maaltje 3 (of toch 2)? Icon_razz

Nicole gedraagt zich ook wat vreemd vind ik, ze gaf aan Arjo en Manon niet te vertrouwen, terwijl die juist gewoon heel slim bezig waren. Ik twijfel of ik ga proberen dit onderuit te trekken. Helaas zijn er nog veel personen waarvan ik geen idee heb wat ze zijn of kunnen zijn:

Georgette (raaf?), David (genezer?), Nicole (kleine wilde?), Maureen (dorpsoudste?), Frits (weerhamster?), Arjo (slet?)

Ik denk dat er geen fluitspeler is, gezien niemand de betovering claimt. 

De raaf zou logischerwijs van Manon af komen, gezien Nicole de ravenbrief heeft, maar het kan ook een van de Manonstemmers zijn. Dus ook Georgette of Frits of Lonneke of Arjo of zelfs David. Ik vermoed dan ook dat. Daarom lijkt het me niet gek als het van Georgette komt. 

Ik houd me denk ik even op de achtergrond om te kijken of er nog een fight komt tussen Arjo en Nicole. Ik ben ook bang dat Thomas een beetje door de mand valt met zijn bericht, hij heeft nog geen medestanders gevonden namelijk. 

Ik denk dat we de barbier ook in ons achterhoofd moeten houden door die niet te lang te laten leven, dat kan alleen in ons nadeel werken. Maar misschien is het dan wel handig als Duco eerst dood is, dan komt die niet weer in het spel, dat is gunstiger voor ons dan het aan Thomas of David te geven...

Lisa, zet jij dit op het dodenforum, wel zo leuk Maaltje 3 (of toch 2)? Icon_smile

Geniet maar even van mijn foute prognoses haha Maaltje 3 (of toch 2)? Icon_razz
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 01:00
Wel jammer dat Duco nou gepakt is. Als Manon hem nog niet vergiftigt dan snijdt de barbier zijn keel wel door. Maureen opeten zal voor Duco ook niet zoveel uitmaken want dan komt er gewoon een nieuwe barbier.

We kunnen vier dingen doen:
(i) De barbier opeten. Dan zou ik barbier kunnen worden en dan vermoord ik Duco direct (zonder dat anderen er nog om vragen). Dan word ik misschien wat meer vertrouwt.
(ii) De schooljuffrouw opeten. Dan word ik schoolmeester en dat is voor mij wel nuttig.
(iii) De schooljuffrouw opeten, maar Duco maakt Arjo schoolmeester. Dan kunnen we Arjo misschien met succes beschuldigen omdat hij ook opeens op David wou stemmen.
(iv) De kasteelvrouwe opeten, dan word ik kasteelheer. Maar het zit er dik in dat Manon dan gewoon Duco vergiftigt dus dan blijf ik gewoon een zwerver, wat ook niet per se slecht is trouwens.

Misschien kunnen we Arjo überhaupt al dood krijgen dus ik weet niet of (iii) nodig is. Wat vinden jullie?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 10:30
Ik ga er nog even over nadenken Thomas, wel denk ik dat we een bericht moeten maken over wat de heks gezien heeft wie we poogden te doden. Dan maken we daar een fake bericht van dat stuurt op een andere burger dan we werkelijk doen.

We moeten denk ik inderdaad wel iemand kiezen tussen Maureen, Manon, Duco of AJ. Dat is tactisch het meest verstandig denk ik. Of nouja, Duco niet meteen opeten maar die kapotmaken. Het is wel riskant om Duco meteen te pakken want er waren best veel stemmers op David. Vier burgerstemmers (Frits, Maureen, Georgette en AJ) en twee wolvenstemmers (Duco en ik). Dus ik denk dat we ook daar nog wel wat mee kunnen.

Er is nog geen kleine wilde opgestaan toch? Want ik zit ook nog te kijken of iemand daarna solliciteert, en dat lijkt Arjo wel uit te komen...
Verteller
Verteller
Admin

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 12:32
Er is geen extra weerwolf opgestaan deze nacht.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 12:35
David was de ziener en heeft letterlijk gezegd dat de biecht op Duco niet meer nodig was vanwege het eerste klaarmuurbericht. Duco overleeft dit niemalsnooitniet.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 12:38
We kunnen misschien ook wel een berichtje als de yeti doen en misschien kunnen twee van ons doen alsof ze betoverd zijn maar dat is wel riskant. We hadden dat eigenlijk op dag 2 al moeten doen maar toen ik het me bedacht was het al te laat om nog af te spreken.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 14:07
Als jij nog onder de radar wil blijven kunnen we beter geen beroep opeten van enige waarde. Arjo opeten is dan wel het meest logische. Toch kreeg ik wel een beetje het gevoel dat Arjo graag wou dat we hem op gingen eten want daar solliciteerde hij toch wel duidelijk naar 'ik snap wel dat de wolven van me af zouden willen''. Dit zou dus kunnen dat die weerhamster of slet is, wat niet onwaarschijnlijk is. Ook Manon zou nog steeds slet of weerhamster kunnen zijn. Toch kan ik me niet anders voorstellen dan dat ze heks is.

Overigens denk ik dat jij nog aardig veel vertrouwen hebt hoor, misschien Frits niet, maar die stemde dan verrassend genoeg op David. Frits zou ook nog een goede raaf kunnen zijn, omdat die Nicole goed kent als fanatieke en slimme tegenstander.

Op zich is de barbier opeten verstandig in de zin dat we daarmee Duco verliezen, maar niet een van de rest. Anderzijds is de kans ook groot dat Maureen dit al doet, en dat we daarvoor niet de verdenking op onszelf hebben.

Als we dan toch nog voor een beroep gaan, is schooljuf misschien beter, maar daar raak je ook al snel mee verdacht. 

Ik zag via de app dat er vooral van Manon veel verbazing was voor wie er op David stemde. Ik denk dus dat er iemand daarvan gelynched gaat worden. Duco moest zich verdedigen en daarnaast was er dus maar 1 wolf en 4 burgers die op David stemde. Ik denk dus dat we moeten sturen dat Georgette doodgaat of Frits. Op Maureen is riskant omdat ze dan misschien gaat proberen iemand te doorsnijden, en de kans is best groot dat we dan nog iemand kwijtraken. 

Ik denk, met het oog op dat waarschijnlijk vannacht of morgen Duco doorgaat, het belangrijk is om de barbier onschadelijk te maken, of een verkeerde keuze laten maken. We hebben tenslotte de biechtvader nog... Maar het is wel riskant, helaas was Lonneke zo scherp om dit op te merken en dat uitlokken zou wel erg opvallen. Maureen heeft overigens met vergif wel vaker de verkeerde keuze gemaakt, dus het zou best kunnen, maar ik denk dat het te riskant is.

Wat we met de biechtvader doen moeten we overigens ook bespreken. 

Over het betoveren faken, interessante tactiek, maar ik denk inderdaad dat we daarmee nog meer gaan opvallen. Spelers als Nicole, Frits en Manon zullen daar wel doorheen prikken denk ik...

Een helehoop gelul, even orde in het bericht:

Wie moet er vannacht dood?

Manon (heks?), Maureen (barbier) of Arjo? Ik denk dat Manon wel onderdeel is van een koppel met de heks, of zelf heks. Als ze slet of weerhamster is verspelen we een beurt. Arjo leek te solliciteren naar opgegeten worden dus zou goed de slet of weerhamster kunnen zijn. Maureen heb ik geen idee van (wss geen raaf). Haar proberen te doden en AJ barbier maken zou ervoor kunnen zorgen dat we AJ kapot maken morgen (aangestuurd door Manon en Lonneke misschien).
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 14:08
Als er een genezer in het spel zit verwacht ik dat die Maureen beschermt. Maar ik weet niet of dat mogelijk is in combinatie met een heks.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 15:59
Zou het niet kunnen 'ik zal goed voor u zorgen' dat de slet vannacht bij zn geliefde slaapt?
Civ
Civ
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 16:17
Sowieso wordt Duco wel vergiftigd deze nacht Sad  Arjo maakt zichzelf al heel verdacht dus we laten hem het beste leven en in zijn sop gaarkoken Very Happy Ik stel voor dat we Manon gewoon opeten, want die wordt vertrouwd.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 16:25
Ik denk dat we het beste Arjo overdag kapotmaken, vanwege mijn gevoel dat hij geliefd is met Manon en slet is en vanavond slaapt bij Manon (geen idee of het klopt, maar mijn hoofd denkt van wel)

Als je Manon pakt en ze is heks, dan ben je hen beide meteen al kwijt. Is manon weerhamster of slet gaat het feest niet door. Het is en blijft een gok. Ik denk dat de barbier niet zo heel gevaarlijk is vooralsnog, dat wordt alleen almaar erger naarmate het spel vordert.

Wat doen we met de biecht?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 16:28
Overigens, vind ik het niet een heel onwaarschijnlijk scenario, bedenk ik me nu, dat Arjo en Duco geliefd zijn. Er waren wel hints voor een homokoppel. Arjo en Duco koppelen is voor Eros natuurlijk leuk want het zijn twee strijdvaardige spelers en die schakel je dan vroeg in het spel uit. Arjo wou natuurlijk per se dat Duco niet doodging. Desalniettemin denk ik dat we het beste voor Manon kunnen gaan Smile
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 16:34
Oke dat laatste neem ik terug, Arjo heeft Duco ook wel verdacht gemaakt door heel veel over hem te lullen...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 16:39
Nog een keer Manon pogen te vermoorden leidt dan wel weer meteen naar Thomas en Arjo die graag het beroep willen hebben...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 16:46
hoewel die waarschijnlijk nooit het beroep krijgen omdat de veldwachter het einde van de nacht niet haalt.......

Ik ga eens in de gaten houden of Manon dingen over Arjo zeggen weerhoudt...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 16:50
voor gisteren gedaan, en ze kussen alleen elkaars kont Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 16:52
In dat geval pleit het om Manon te pakken. Volgens mij slaan we dan twee vliegen in een klap, 1 omdat ze geliefd zijn, en 2 omdat AJ bij haar slaapt. (gokje Razz )
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 16:56
Overigens ben ik trots op Arjo dat hoewel hij een burger is zich weer heel verdacht weer te maken. Hoe doet die man dat toch? Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

wo 14 dec 2016, 17:01
Ik denk dat we echt Manon moeten stemmen. Ze wordt erg vertrouwd door de groep en had een stem van Thomas. Ik vermoed dat Thomas dat tegen de groep niet goed kan praten dus we kunnen haar beter eruit werken. Arjo heeft ook maar 1 stem ontvangen (van Nicole), verder nog niet. Ik wil Nicole wel ondervragen waarom ze zo afwijkend stemt. En dan moeten we zeggen dat dat niet zo sterk is wat ze als verdediging geeft. We moeten zorgen dat mensen als Georgette, Maureen en Arjo achter je standpunt aanlopen, want ook met David werkte dat goed. Ik zou niet weten hoe we anders deze mensen eruit kunnen werken...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

do 15 dec 2016, 11:09
Wat denk jij Duco?
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

do 15 dec 2016, 11:39
Ik ben ook voor Manon, ik vermoed ook dat zij de heks is. Ik zal de nacht denk ik niet overleven, maar wil toch nog wat kwijt:
Victor zei heel makkelijk dat hij geloofde dat ik een wolf was, hij wilde me er kennelijk uit werken. Zou hij de witte zijn?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

do 15 dec 2016, 11:56
Dat is lastig. Ik heb wat dat betreft ook geredeneerd als burger om niet teveel op te vallen. Victor wordt nog niet enorm gewantrouwd maar de biecht van hem nemen ze volgens mij met een korrel zout. Toch zou het natuurlijk kunnen, we houden het in de gaten.

Als Thomas het goed vind laten we dan Manon opeten.

Dan moeten we nog een tactiek bespreken voor de klaagmuur en voor de biecht. Daarnaast, mocht Duco de nacht wel halen, wat doen we met het beroep dat vrij komt (wss kasteelheer)? 

Ik denk dat een yetibericht en heksbericht wel verstandig is.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

do 15 dec 2016, 17:34
Als ik de nacht wel haal, kan ik de kasteelheer aan Thomas geven. Zo zou hij, mocht de discussie mijn kant op gaan, mij nog redden. Is een risico omdat zowel hij als ik dan verdacht zijn, maar als wij het overleven, dan hebben we de nacht daarop (aangenomen dat onze vreetactie dan slaagt), een behoorlijke voorsprong
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

vr 16 dec 2016, 01:43
Als Manon mij vergiftigt zijn we wel goed in de problemen. Dan moet Duco Arjo tot kasteelheer maken. Is het niet te riskant?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

vr 16 dec 2016, 10:01
Waarom zou Manon jou vergiftigen deze nacht? Op dit moment ben je toch nog niet verdacht?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

vr 16 dec 2016, 13:19
Nou als ze toch dood gaat kan ze ook wel haar drankje gebruiken toch? Waarom zou ze dat niet doen? Ze had ook op mij gestemd.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

vr 16 dec 2016, 14:35
Omdat het ook op Duco kan. Maargoed, je hebt wel een punt, vind het wel gewoon raar. 

Zou het ook kunnen dat iemand van ons geliefd is met Manon en daarom ze niet is doodgegaan?

Ik zou ook niet weten wie verstandiger zou zijn om dood te maken...
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

vr 16 dec 2016, 22:07
Het zou echt veel beter voor de burgers uitpakken als ze mij vergiftigde, maar goed in principe heeft David niets over Arjo gezegd dus Manon heeft geen idee of ze hem kan vertrouwen. Laten we haar maar opeten dan.
Verteller
Verteller
Admin

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

vr 16 dec 2016, 22:31
1 hapje Manon staat genoteerd.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

zo 18 dec 2016, 12:19
Ik stuur wel een heksbericht in:

Vanavond hebben de weerwolven geprobeerd de Barbier te vermoorden. Daar heb ik een stokje voor gestoken.

Opmerkingen, verbeteringen?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

ma 19 dec 2016, 12:31
En jullie?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

ma 19 dec 2016, 20:08
Ik doe niets.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

ma 19 dec 2016, 20:27
Maak anders Arjo kasteelheer, dan sturen we de barbier achter hem aan. Twee vliegen in één klap. Als Victor de biecht gebruikt om Arjo te verraden dan wordt het 4 wolven tegen 3 burgers.
Gesponsorde inhoud

Maaltje 3 (of toch 2)? Empty Re: Maaltje 3 (of toch 2)?

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum